خبرگزاری کار ایران

در ادامه دیدارهای صفری انجام شد؛

بررسی همکاری ایران و تاجیکستان در بخش انرژی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۴۸۵

همکاری‌های تهران و دوشنبه در بخش انرژی در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در ادامه رایزنی‌های معاون اقتصادی معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در شهر دوشنبه،  مهدی صفری امروز با دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان و رئیس تاجیک کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان، همکاری‌های دو کشور در زمینه انرژی، آب، صدور خدمات فنی و مهندسی و برگزاری شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی بر اهمیت برگزاری نشست کمیسیون مشترک، بررسی همکاری‌ها در بخش‌های مختلف اقتصادی و اهمیت آن در توسعه روابط فیمابین تاکید کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه نقش شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های زیربنایی تاجیکستان از جمله ساخت سد و نیروگاه سنگتوده۲، تونل استقلال را در توسعه اقتصادی تاجیکستان و روابط اقتصادی دوجانبه مهم دانست و بر لزوم همکاری بین شرکت‌های بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد.

صفری بر همکاری در بخش نفت و گاز به ویژه اکتشاف، استخراج و پالایش و حضور مدیران و کارشناسان تاجیک در دوره‌های آموزش تخصصی از سوی وزارت نفت اعلام آمادگی کرد.

دلیر جمعه، وزیر انرژی و ذخایر آب تاجیکستان سفر جناب رئیس جمهوری اسلامی ایران و مذاکرات وی با امامعلی رحمان، همتای تاجیک را مهم ارزیابی کرد و آمادگی کشورش را برای برگزاری شانزدهمین نشست مشترک همکاری اقتصادی دو کشور در اوایل دی ماه سال جاری در شهر دوشنبه اعلام کرد.

وی از همکاری شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در اجرای پروژه‌های زیربنای تاجیکستان قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز