خبرگزاری کار ایران

امضای سند کمیسیون مشترک و هشت یادداشت تفاهم بین ایران و بورکینافاسو

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۰۸۳

سند صورتجلسه نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی و هشت یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد.

به گزارش ایلنا، سند صورتجلسه نخستین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی و فرهنگی و هشت یادداشت تفاهم همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و بورکینافاسو شامگاه پنجشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ در واگادوگو امضا شد. 

براساس اعلام سفارت جمهوری اسلامی ایران در واگادوگو، این اسناد توسط «صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک و خانم «اولویا روآمبا» وزیر خارجه بورکینافاسو و رئیس بورکینافاسویی این کمیسیون در واگادوگو امضا شد. 

این اسناد عبارتند از: یادداشت تفاهم در زمینه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی؛ یادداشت تفاهم در زمینه همکاری‌های انرژی و معدن؛ یادداشت تفاهم در زمینه شهرسازی و ساخت و ساز؛ یادداشت تفاهم همکاری در زمینه کار و حمایت اجتماعی؛ تفاهم همکاری در زمینه تبادل دانشجو، معلم، محقق و توسعه آموزش عالی، تحقیق و نوآوری؛ تفاهم همکاری علمی و فنی در زمینه صنعت داروسازی؛ یادداشت تفاهم همکاری در زمینه آموزش حرفه‌ای، اشتغال و توسعه کارآفرینی؛ تفاهمنامه در زمینه آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای.

بر اساس اعلام این سفارتخانه، اسناد یاد شده در پی چندین ماه کار مشترک وزارت امورخارجه، وزارت‌ تعاون کار و رفاه اجتماعی و دیگر دستگاه‌های اجرایی آماده و طی ۴ روز کار فشرده تیم مذاکراتی ایران به ریاست علیرضا عسگریان معاون رفاه و اقتصادی وزارت تعاون نهایی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز