خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام صدیقی:

ایجاد بدبینی، مردم را به هم می‌ریزد و ناامنی در جامعه اسلامی به وجود می‌آورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۸۴۹

خطیب نماز جمعه گفت: آنچه مردم را به هم می‌ریزد و ناامنی در جامعه اسلامی به وجود می‌آورد و موجب سلب اعتماد می‌شود، ایجاد بدبینی است که این موضوع موجب می‌شود تا گرایش و محبت از بین برود و موجب نبود انسجام و وحدت می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری گفت: میلاد پیغمبر اسلام (ص) و نیز میلاد امام جعفر صادق (ع) راکه پرچمدار انقلاب فرهنگی، معرفتی و تبیین کننده باطن و حقیقت اسلام به معنی واقعی هستند به امام زمان (عج)، نایب امام زمان، جبهه مقاومت و ملت سرافراز ایران و نیز نمازگزاران تبریک می‌گویم.

وی افزود: این هفته، هفته وحدت است و بدون وحدت نمی‌توان زنده بود. اگر انسان یک مغز، دل و جان دارد به علت آن است که در واقع این جان منشأ وحدت همه سلول‌ها و اعضای بدن است و منشأ سازمان یافتگی است و اگر نباشد بدن متلاشی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهمیت وحدت، گفت: وحدت همان ولایت و امامت است و رمز آن این است که انسان زیر یک پرچم باشد و پرچمدار را قبول داشته باشد و پرچم وحدت امت اسلامی، امام لازم دارد. همه امت اسلامی با داشتن فرقه‌های مختلف بر سر سفره یک قرآن می‌نشینند. به عنوان نمونه شیعه، سنی، حنفی، مالکی، شافعی را مشاهده می‌کنیم که در مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند و دور قرآن می‌نشینند.

صدیقی گفت: بدون وحدت نمی‌شود زنده ماند اگر یک روح، اندام را منسجم نمی‌کرد اگر یک دل یا یک جان نبود، دیگر منشأ انسجام بدن وجود نداشت؛ وحدت همین نقش را دارد اولین نتیجه پرچم این است که همه زیر یک پرچم باشند ولو اینکه در کشور‌های مختلف پرچم‌های مختلف باشد، اما پرچم امت اسلامی یکی است و آن زیر پرچم امام امت است.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: از جمله چیز‌هایی که وحدت را از بین می‌برد، شیطان است و قرآن کریم شیطان را مبدا اختلافات و تفرقه معرفی می‌کند. در دنیای امروز شیطان بزرگ آمریکاست و منشأ تفرقه انگلیس خبیث است. انگلیس و آمریکا جنگ ایجاد می‌کنند و آن‌ها مرز‌ها را ایجاد کردند و کشور‌های کوچکی به وجود آوردند و با بعضی از مسائل و برخی بزرگنمایی‌ها این مرز‌ها را دچار اختلاف می‌کنند.

وی گفت: در عین حالی که آنان شایعات و بدگویی‌ها را در جامعه به وجود می‌آورند، باید گفت آنچه مردم را به هم می‌ریزد و ناامنی در جامعه اسلامی به وجود می‌آورد و موجب سلب اعتماد می‌شود، ایجاد بدبینی است که این موضوع موجب می‌شود تا گرایش و محبت از بین برود و موجب نبود انسجام و وحدت می‌شود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز