خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با فیلیپین نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۶۰۴

وزیر امور خارجه با ابراز علاقه مندی برای فعال شدن بیش از پیش دیپلماسی تهران و فیلیپین افزود: هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشور دوست فیلیپین نداریم.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با انریکه مانالو وزیر امور خارجه فیلیپین دیدار و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: تاریخ روابط قدیمی و دوستانه دو کشور، سرمایه بسیار خوبی برای روابط آینده ماست.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور کشور به همتای ایشان گفت: علاقه مندیم دیپلماسی سران بین دو کشور بیش از گذشته فعال شود.

وزیر امور خارجه تاکید کرد هیچ محدودیتی برای توسعه روابط با کشور دوست فیلیپین نداریم. قرن آینده متعلق به آسیاست و دو کشور می‌توانند در این زمینه نقش ایفا کنند.

امیرعبداللهیان افزود: آماده ایم روابط تجاری دو کشور را گسترش دهیم و در زمینه های علمی و فناوری و سایر زمینه های مورد علاقه همکاری کنیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به حرکت جهانی به سمت چندجانبه گرایی، این روند را برای کشورهایی مثل ایران و فیلیپین یک فرصت دانست.

وی افزود: در سازمان‌های بین‌المللی دیدگاه های مشترک و همکاری های خوبی داریم و مایل هستیم این همکاری ها ادامه یابد.

وزیر امور خارجه همچنین بر لزوم برگزاری منظم اجلاس های کمیسیون‌ مشترک اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه فیلیپین نیز با اشاره به روابط و همکاری های خوب دو کشور گفت: زمینه های متنوعی برای همکاری داریم و می‌توانیم زمینه همکاری های دو کشور را در زمینه های جدید مورد علاقه فراهم کنیم.

انریکه مانالو بر اهمیت تقویت تبادلات فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص احترام به حقوق بین‌المللی ‌و حمایت از چندجانبه گرایی در حوزه بین‌المللی با هم‌ نگاه مشترک داریم، گفت: همیشه روابط ما هم در حوزه دوجانبه هم بین المللی از جمله در سازمان ملل خوب بود و آماده ادامه این همکاری ها هستیم.

وزیر خارجه فیلیپین افزود: آماده ایم در آینده نزدیک جلسه بعدی نشست کمیته مشترک مشورتی دو کشور را برگزار کنیم.

وی ضمن تشکر از دعوت وزیر امور خارجه، از وی بطور متقابل جهت سفر به فیلیپین دعوت کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز