خبرگزاری کار ایران

حسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

درخواست بازگشت لایحه برنامه هفتم به کمیسیون، به هیچ وجه منطق ندارد/ فرصت اصلاح برنامه در صحن علنی وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۵۴۴

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: اعضای تلفیق بیش از یک ماه روی برنامه کار کردند و از نظرات مشورتی و کارشناسی دولت و دستگاه های مختلف استفاده کردند اینکه با یک نامه و درخواست کار کمیسیون تلفیق را قضاوت کنیم، درست نیست.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص طرح برخی اعتراضات نسبت به اعمال تغییرات در گزارش نهایی کمیسیون تلفیق  درخواست بازگشت برنامه هفتم به کمیسیون، گفت: اعضای کمیسیون تلفیق بیش از یک ماه و در نشست‌های روزانه و با چند شیفت کاری در هر روز، کار بررسی و تنظیم و تدوین لایحه برنامه هفتم را دنبال کردند و صرف اینکه با یک جمله یا یک درخواستی بخواهیم قضاوت کنیم، درست نیست.

وی ادامه داد: حضور دولت در کمیسیون تلفیق پررنگ بود و بحث‌های کارشناسی جدی و پرچالش در کمیسیون داشتیم که در جریان این مباحثات استدلال‌های منطقی و مبتنی بر مستندات و نظرات کارشناسی در این جلسات ارائه می‌شد؛ از سوی دیگر گزارش‌هایی از مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات بنا بر موضوعی که مطرح بود ارائه می‌شد و کارشناس‌هایی از این دو مجموعه حضور داشند و نظر می‌دادند.

رئیس کمیته نظام اداری کمیسیون تلفیق برنامه هفتم تصریح کرد: از سوی دیگر اعضای کمیسیون و کمیته‌ها تلاش‌های زیادی را خارج از کمیسیون برای نشست با کارشناسان، دستگاه‌های ذی‌ربط، وزارتخانه‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری داشتند، بنابراین بحث‌ها در کمیسیون تلفیق کاملا کارشناسی پیش رفت.

حسینی در ادامه بیان کرد: طبیعت کار این است که تغییراتی صورت گیرد. در مقابل، حق نمایندگان است که پیشنهادات خود را در کمیسیون‌ها ارائه دهند اما طبیعتا زمان این اجازه را نمی‌دهد که در فرآیند بررسی برنامه توسعه ۵ ساله یک کشور بتوان طی یک ماه به همه پیشنهادات وقت اختصاص داد و تا همه آن‌ها بررسی شوند.

وی تاکید کرد: البته در زمان بررسی برنامه در صحن علنی یک فرصت ۱۰ روزه به نمایندگان داده می‌شود تا پیشنهادات خودشان را نسبت به برنامه هفتم ارائه کنند تا در زمان بررسی در صحن به آن‌ها رسیدگی شود در نتیجه این زمان و حق برای نمایندگان محفوظ است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: در صحن مجلس هم استدلال‌ها از سوی کمیسیون و کمیته‌های تخصصی مجددا بیان می‌شود و پس از آن هر ماده و بند و تبصره‌ای مصوب می‌شود. بنابراین این کارها و تلاش‌ها و اینکه بخواهیم بین صفر و صد بگذاریم و بگوییم همه برنامه برگردد، به هیچ وجه منطق ندارد و توجیه‌پذیر نیست.

وی ابراز داشت: ولی درخصوص اینکه ایراداتی وجود دارد خب، هر کار بزرگی ممکن است ایرادهایی داشته باشد و این ایرادها را در قالب پیشنهاداتی که نمایندگان طی ۱۰ روز گذشته ثبت کردند و در صحن علنی بررسی می‌شود، قابل اصلاح است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز