خبرگزاری کار ایران

سردار پاکپور:

دشمن به دنبال ایجاد احساس ناامنی در سیستان و بلوچستان است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۲۶۱

فرمانده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: شرایط فضای مجازی نشان می‌دهد که دشمن حرکتی را شروع کرده تا احساس ناامنی در سیستان و بلوچستان به وجود بیاورد که این احساس ناامنی از خود ناامنی بدتر است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور در همایش سران طوایف، مولوی‌ها و فرماندهان دسته‌های رزمی منطقه جنوب شرق گفت: از ابتدای سال تاکنون‌ شاهد برخی از تحرکات در منطقه بوده‌ایم؛ به طوری که تمام عناصر ضدانقلاب، منافقین و حتی پ.ک.ک و گروه‌های تجزیه طلب که‌ در جغرافیای دیگری از کشور فعالیت دارند به دنبال این هستند که سیستان و بلوچستان را ناامن نشان دهند چون نظام دارد در این منطقه جهت توسعه استان تلاش می‌کند و برنامه‌های دولت در این منطقه نشان دهنده این موضوع است.

وی ادامه داد: نگذاریم که این دور پرشتاب خدمت رسانی دولت در سیستان و بلوچستان سرعتش کم و یا قطع شود و ما که در این منطقه ساکن هستیم مسئول تأمین امنیت اینجا خواهیم بود و شما بزرگان این استان هستید و می‌توانید خیلی تأثیرگذار باشید و از بروز خیلی از اتفاقات جلوگیری کنید.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه، ما هم به شما اعتماد کردیم و مسئولیت تأمین امنیت منطقه را به شما داده‌ایم. دشمنان و بدخواهان به دنبال این هستند که ما نیروهایی را از مرکز بیاوریم و اینجا را به یک منطقه بسته نظامی تبدیل و بعد روی این مساله موج سواری کنند که ببینید نظام منطقه را نظامی کرده و مسائل دیگر؛ ولی ما نباید اجازه چنین کاری را به آنها بدهیم. ما به شما اعتماد داریم شما هم قابلیت و هم ظرفیت این را دارید که امنیت منطقه را تأمین کنید.

پاکپور با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم فرزندانمان و خودمان در زمین وسیعی که دشمن برای ما تعریف کرده با توپ دشمن بازی کنیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه شما ساکن این منطقه هستید و اشراف کامل اطلاعاتی بر جغرافیای زمین خود دارید باید جلوی بسیاری از اتفاقات را بگیرید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اتفاقات اخیر سیستان و بلوچستان اشاره و تصریح کرد: چهار نفر از مأموران راهنمایی و رانندگی ما را شهید کردند در حالی که آنها تنها نیروهای اداری بودند یا دو نفر از ماموران توزیع غذا را در منطقه تفتان به شهادت رساندند در حالی که مسلح نبوده و با لباس شخصی مشغول توزیع جیره غذایی کارکنان بودند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اقدامات و دشمنی‌های آمریکا علیه ملت ایران خاطرنشان کرد: اطلاع دقیقی داریم از اینکه آمریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به این منطقه از کشور هم نمی‌شود، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ناامنی در این منطقه هستند.

وی افزود: وضعیتی که آمریکایی‌ها دارند به گونه‌ای است که رژیم صهیونیستی که قلب سیاست منطقه‌ای آمریکایی‌ها بوده الان تنهاست چون نگاه آمریکایی‌ها به جنگ اوکراین معطوف شده و در عراق، سوریه و لبنان هم نتوانسته‌اند توفیقی کسب کنند.

به گفته فرمانده نیروی زمینی سپاه، آمریکایی‌ها در مقابله با ایران چند تا موضوع را دارند دنبال می‌کنند؛ از جمله اینکه جمهوری اسلامی ایران چه عناصر برتری سازی دارد که مانع توسعه سیاست‌های آن‌ها شده و اولین چیزی که می‌گویند این است که نفوذ منطقه‌ای و توان نظامی ایران را که از عوامل بازدارنده هستند سلب کنند که تاکنون نتوانسته‌اند و هرگز نخواهند توانست این کار را انجام دهند.

پاکپور به انزوای سیاسی آمریکا در منطقه و جهان اشاره کرد و ابراز داشت: آیا در بحث انزوای سیاسی توانستند ما را در انزوا قرار دهند؟می‌بینید که شرکای اقتصادی‌شان یکی یکی دارند از آنها جدا می‌شوند و احساس کرده‌اند که تا دیر نشده باید روابط سیاسی خود را با ایران سر و سامان دهند.

وی خطاب به سران طوایف، مولوی‌ها و فرماندهان دسته‌های رزمی بیان کرد: وظیفه ما این است که صحنه را ترسیم کنیم و ببینیم چه اتفاقاتی دارد می‌افتد.

وی اضافه کرد: الان با طیفی از تهدیدات نیمه سخت و نرم دشمن مواجه هستیم با اتفاقاتی که در فضای مجازی دارد رخ می‌دهد به طوریکه جای شهید و جلاد را عوض می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز