خبرگزاری کار ایران

نوروزی در تذکر شفاهی:

برنج کشاورزان همچنان روی دستشان مانده و خریداری نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۵۳۳

نماینده علی آباد در مجلس از عدم پرداخت پول گندمکاران توسط دولت انتقاد کرد و گفت: اکنون فصل کشت نزدیک بوده اما کشاورزان استان‌های شمالی درگیر قطعی های مکرر برق هستند. برنج کشاورزان همچنان روی دستشان مانده و خریداری نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمت اله نوروزی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به اظهارات رئیس جمهور، گفت: وی در خصوص پرداخت پول گندمکاران بارها به رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر مسئولان مربوطه تذکر داده و اکنون پول در وزارت نفت رسوب کرده است.

نماینده علی آباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس قوه مقننه، اظهار کرد: شما هفته گذشته این موضوع را به صورت جدی پیگیری کردید؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه اما همچنان عنوان می کند که این پول باید تامین شود و این در حالی است که کشاورزان می خواهند برای کشت جدید اقدام کنند.

وی افزود: در این میان اکنون مشکل تامین کود نیز وجود دارد؛ متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه به این موضوع نیز توجه نداشته و این در حالی است که کشاورزان برای کاشت به کود احتیاج دارند.

نوروزی با انتقاد از اینکه برنج کشاورزان همچنان روی دستشان مانده و خریداری نشده است، تصریح کرد: استان های شمالی اعم از گلستان، گیلان و مازندران در بحث خرید گندم و برنج دارای مشکلات جدی هستند؛ همچنین در سال رشد تولید به دلیل قطعی های مکرر برق چاه های کشاورزان نیز از دسترس خارج می شود و این در حالی است که وزیر نیرو وعده داده بود یک روز در میان این اتفاق رخ دهد. با این شرایط چطور می شود امنیت غذایی را تامین کرد.

این نماینده در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: باید طی جلسه نظارتی موضوعات مربوط به کشاورزان در مجلس بررسی شود زیرا رئیس جمهور در این خصوص ۲ بار دستور داده اما اقدامی نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز