خبرگزاری کار ایران

کامبیر نوروزی:

نهادهای روزنامه‌نگاری و وکالت بیش از سایر حرفه‌ها تحت فشار قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۴۰۶

یک حقوقدان گفت: نهادهای صنفی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و وکالت بسیار بسیار بیش از سایر حرفه‌ها تحت فشار قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  کامبیز نوروزی در نشستی در کانون وکلا گفت: وکالت و ر‌وزنامه‌نگاری مشترکاتی دارند. هر دو مطلق و غیرمشروط هستند. روزنامه‌نگاری مجری یک حق مطلق و مشروع است و روزنامه‌نگاری که بخواهد حرفش را بزند دارای این دو حق است.

این حقوقدان بیان کرد: کسی به وکیلی حق ندارد بگوید از فلان متهم دفاع نکند، این درست نیست اما در ایران طبق ماده ۴۸ این اتفاق افتاده است و هر وکیلی نمی‌تواند از متهمان امنیتی دفاع کند.

وی افزود: نهادهای صنفی و حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و وکالت بسیار بسیار بیش از سایر حرفه‌ها تحت فشار قرار دارند. فشار روی روزنامه‌نگاران و وکلا بیش‌ از همه است. حتما می‌دانید بزر‌گ‌ترین انجمن روزنامه‌نگاری ایران در سال ۸۸ توسط یک قاضی بسته شد این شیوه برخورد که با نهادهای وکالت و روزنامه‌نگاران شده است با هیچ جا نشده است حتی انتخابات اتاق بازرگانی که این روزها در جریان بود.

نوروزی عنوان کرد: حال روزنامه‌نگاران جایی از خودشان می‌گویند اما نهاد وکالت از قضیه قصور دارد، هم از خودش نمی‌گوید هم در مسائل اجتماعی غایب هستند.

این حقوقدان ادامه داد: امروز صبح دیدم کانون معماران یک بیانیه دادند که قانون توسعه برنامه را نقد کردند، کانون وکلا اینجا کجاست؟ کجا دیدید کانون وکلا درباره زندگی مردم و بدبختی‌های آنان حرفی زده باشد؟ چرا امروز درباره انتخابات اتاق بازرگانی حرف هست، اما درباره کانون وکلا نیست؟ چون مردم نمی‌شناسند، این چه معنی دارد؟

وی تاکید کرد: مشخص است که کسی نیست که بگوید روزنامه‌نگاران به نهاد کانون توجه کنند، این نهاد مجری حق دفاع است و باید از هر طریقی وارد افکار عمومی شود. دو نفر را مسئول هیأت تحقیق و تفحص کردند که حقوقی نیستند و این خوب نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز