خبرگزاری کار ایران

نیک‌بین در تذکر شفاهی:

مشکل اقتصاد کشور قیمت‌گذاری دستوری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۲۵۱

نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: مشکل اقتصاد کشور، قیمت‌گذاری دستوری است؛ می‌خواهید به مصرف‌کننده خدمت کنید غافل از اینکه موضوع اشتغال در تولید را از بین می‌برید.

به گزارش ایلنا، جواد نیک‌بین در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: مشکل اقتصاد کشور، قیمت‌گذاری دستوری است؛ می‌خواهید به مصرف‌کننده خدمت کنید غافل از اینکه موضوع اشتغال در تولید را از بین می‌برید.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد، کوهسرخ در مجلس افزود: در حوزه گوشت، خودرو، کشاورزی و دامی و ... قیمت‌گذاری دستوری موجب شده که هم مصرف‌کننده ناراضی باشد و هم تولیدکننده بیچاره شود. در سال گذشته بارها گفتیم که اگر با همین شیوه در حوزه دام و طیور جلو رویم، قیمت گوشت به ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد، در حال حاضر مشاهده می‌کنید که این عدد از مرز ۴۵۰ هزار تومان نیز می‌گذرد.

وی با بیان اینکه مسیر فرمان اقتصادی اشتباه است، تصریح کرد: در وزارت جهاد کشاورزی چه می‌گذرد؟ چقدر باید این حرف‌ها را تکرار کنیم، چرا کسی به این نکات توجه نمی‌کند.

نیک‌بین با اشاره به اینکه گفته شده به خودروهای لاکچری اجازه ورود داده نمی‌شود، گفت: معیار تعیین قیمت خودروهای وارداتی چیست؟ آیا منظور قیمت‌های جهانی خودرو است یا قیمت خودرویی که برای آن عوارض ۱۵۰ درصدی اعمال می‌شود؛ آیا خودروی ۳۰ هزار دلاری لاکچری است؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: قیمت دستوری در حوزه خودرو از ابتدای انقلاب تاکنون موجب بیچارگی تولید و نارضایتی بسیار مصرف‌کنندگان شده است.

وی همچنین درباره موضوع نان خطاب به آقای رئیسی گفت: مقدار تعقل، تدبیر، فکر و مشورت لازم است، در دولت شما نفوذی وجود دارد، در غیر این صورت این تصمیم در مورد قیمت نان گرفته نمی‌شد، این تصمیم بی‌تدبیری دولت بود. ما بیان کردیم که یارانه را به نان دهید اما این یارانه نه به نان داده شد نه به آرد.

نیک‌بین با اشاره به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ادامه داد: بارها بر این موضوع تأکید کردیم، ما خجالت می‌کشیم به روی بازنشستگان؛ کسانی که صورت خود را با سیلی سرخ می‌کنند، نگاه کنیم. چرا فقط قول می‌دهید و به حرف خود عمل نمی‌کنید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: کشاورزان منطقه ضرر بسیاری کردند، وزیر باید به قول خود عمل کند زیرا زیان بسیاری برای کشاورزان انگور و کشمش انجام شده است، اگر مرد هستید، اگر دولتمرد هستید، این خسارت باید جبران شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز