خبرگزاری کار ایران

اسماعیلی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

نامه به دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص برخی احکام صادره برای اهالی فرهنگ و هنر

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۲۵۴

وزیر ارشاد گفت: خب کسی که فعالیت هنری دارد، حکمش علی القاعده باید محرومیت و ممنوعیت از کار باشد، نامه‌ای را در این زمینه به مراجع ذی‌ربط ارسال کردم که یک هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود که در یک رویه روشن و مشخصی این بحث‌ها جلو برود و از آن تفسیرهای نادرستی به عمل نیاید.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص نامه به سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ درخصوص هتک حرمت به قرآن کریم، گفت: بله من نامه‌ای به سازمان آیسسکو ICESCO نوشتم و هم درخواست کردم به صورت جدی بحث مقابله با عمل جسارت به قرآن در دستورکار قرار گیرد، هم پیشنهاد دادم اجلاس فوق‌العاده با حضور وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شود، ان شاءالله اقدام قاطعی را از طرف این سازمان شاهد باشیم.

وزیر ارشاد در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص کشف حجاب در برخی فروشگاه‌های اینترنتی، اظهار داشت: ببینید در حوزه عفاف و حجاب من دستور دادم وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه به طور جدی وارد شوند. همین چند روز پیش اتفاقی افتاده بود که پوستر یک جشنواره فیلم کوتاه توسط یک مجموعه غیردولتی منتشر شده بود اما چون به تذکر ما توجهی نکرده بودند، من دستور توقیف جشنواره را دادم.

وی افزود: چون به هر حال اینطور بی‌حرمتی‌ها نسبت به قانون و حجاب پسندیده نیست و حتما خط قرمز ما است، به دوستان هم گفتیم برخی افرادی که مرتکب این کار شدند، الان جزو کسانی هستند که ممنوع الکار هستند. طبیعتا در مورد آن‌هایی که مجوزهایشان بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، به این مساله رسیدگی خواهد شد و حتما اخبار آن را طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. ما در این زمینه حتما از قانون صیانت خواهیم کرد.

اسماعیلی همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص «صدور برخی احکام اجتماعی جایگزین حبس و اینکه بعضی از مشاغل از احکام انتقاد کردند و گفتند شغل ما زیر سوال رفته است»، گفت: من فکر می‌کنم که در مورد نوع حکم قاضی استقلال دارد و تشخیص می‌دهد اما هم ریاست قوه قضاییه موضع گرفتند و هم ما جلسه‌ای که با دستگاه‌های مرتبط داشتیم و تاکید کردیم که احکام با عرف و متناسب با شأن افراد باشد.

وی ادامه داد: خب کسی که فعالیت هنری دارد، حکمش علی القاعده باید محرومیت و ممنوعیت از کار باشد، نامه‌ای را در این زمینه به مراجع ذی‌ربط ارسال کردم که یک هماهنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شود که در یک رویه روشن و مشخصی این بحث‌ها جلو برود و از آن تفسیرهای نادرستی به عمل نیاید. این مساله الان با دستگاه قضایی و مجموعه‌های دیگر مورد وفاق است که ان‌شاءالله این امر در یک رویه روشن دنبال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز