خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای:

استعدادهای برتر را برای ورود به صنعت هسته‌ای شناسایی و آماده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۵۵۴

معاون سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: به دنبال برگزاری نخستین المپیاد ملی هسته‌ای در سال آینده هستیم تا با الحاق آن به برنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این زمینه، استعدادهای برتر کشور را شناسایی کنیم و مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، سید امیرحسین فقهی، معاون سازمان انرژی اتمی و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره ملی «من فناوری هسته‌ای هستم» درباره حمایت از دانش‌آموزان فناور در توسعه صنعت هسته‌ای، اظهار کرد: در سازمان انرژی اتمی ایران بر این باور هستیم که اگر کسی در کشور به دنبال خدمت است، با حداکثر توان برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم و با رویکردی هدفمند به دنبال  رشد نیروی انسانی و متخصص مورد نیاز صنعت هسته‌ای با کمک آموزش و پرورش هستیم. 

وی افزود: حرکت در مسیر شناخت دستاوردها و تاثیرات فناوری هسته‌ای در زندگی مردم، از ترویج و تشریح مباحث به دانش‌آموزان شروع شده و به تدریج این موضوع که فناوری هسته‌ای تا چه میزان در پیشبرد و موفقیت کشور مهم است، در کشور نهادینه می‌شود.

معاون سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در ادامه این حمایت‌ها، به دنبال برگزاری نخستین المپیاد ملی هسته‌ای هستیم. 

فقهی افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز چنین برنامه‌ای دارد و به دنبال الحاق این المپیاد به این برنامه آژانس هستیم. از هم اکنون استعدادهای برتر کشور که توانایی ورود به صنعت هسته‌ای دارند را شناسایی و آماده می‌کنیم. همچنین در این مسیر آن‌ها مورد حمایت‌های ویژه قرار خواهند گرفت. 

رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با بیان اینکه در تمام دنیا برترین استعدادهای کشورها جذب صنعت هسته‌ای می‌شوند و در سازمان انرژی اتمی ایران نیز اکنون چنین برنامه‌ای وجود دارد، گفت: امکان فعالیت و کار کردن برای متخصصانی که در صنعت هسته‌ای تربیت می‌شوند، در هر صنعت دیگری فراهم است و این به معنا نیست که تنها به علوم و فنون هسته‌ای آشنا می‌شوند. امکان استفاده از این متخصصان در صنایع گوناگون به دلیل اینکه با استانداردها و دقت‌های بالا آشنا شده و آموزش می‌بینند، وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز