خبرگزاری کار ایران

حضور رحیمی در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۵۳۹

معاون قضایی قوه قضاییه با حضور در مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه به بررسی مشکلات حقوقی و قضایی ۲۶ نفر از مراجعه کنندگان پرداخت و دستورات مقتضی را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام صادق رحیمی امروز به همراه حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر رمضانی، مدیرکل پرونده‌های خاص در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حضور یافت و با ۲۶ نفر از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کرده بودند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

در این دیدار که با حضور علی اصغر رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه انجام شد، معاون قضایی قوه قضاییه پس از استماع مشکلات و در خواست‌های مراجعه کنندگان  جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

رحیمی درباره درخواست‌های مطرح شده در این ملاقات مردمی، اظهار کرد: امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه به همراه مدیر کل پرونده‌های خاص معاونت  قضایی به درخواست‌های مراجعان به دقت استماع و بررسی شد.

وی افزود: ملاقات‌های حضوری در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه برای مردم و مسئولان دستگاه قضایی دارای آثار و برکات بسیاری است. آنچه که مردم در مرحله اول تقاضا دارند این است که اظهاراتشان استماع و مدارک و اسنادشان بررسی شود، همچنین حتی المقدور اقناع شوند.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: شاید برخی مواقع در فرایندهای بررسی یا اجرا در دادگستری‌ها مواردی وجود داشته باشد که نیاز به تذکر داشته باشد و یا اشتباهی رخ داده باشد که نیاز به اصلاح دارد به همین منظور ملاقات‌های چهره به چهره این فرصت را ایجاد می‌کند تا مشکلات و درخواست‌های قضایی مردم را از نزدیک بررسی کنیم.

رحیمی اظهار کرد: در ملاقات مردمی امروز درخواست‌های متنوعی از سوی مراجعان مطرح شد به عنوان مثال برخی درخواست ها در مورد اجرای ماده ۴۷۷ بود که در مورد برخی از پرونده ها دستور تسریع داده شد و برای برخی مراجعان دستور بررسی مجدد صادر شد.

وی در ادامه گفت: ۲ مورد از درخواست‌ها در ملاقات مردمی امروز مربوط به استان‌ها بود که با دادگستری استان های مربوطه تماس حاصل شد و زمان ملاقات حضوری مراجعه کننده نیز تعیین شد تا اظهاراتشان توسط رئیس دادگستری مربوطه استماع شود.

رحیمی بیان کرد: همچنین برخی از درخواست‌های امروز در خصوص عفو بود که به اداره کل عفو و بخشودگی معاونت قضایی ارجاع داده شد تا نظر کمیسیون عفو استان گرفته شود و اگر شرایط اولیه عفو را داشته باشند، پرونده در کمیسیون عفو مرکزی بررسی خواهد شد و در نهایت نتیجه به اصحاب پرونده اعلام می‌شود.

وی عنوان کرد: برخی از درخواست‌ها در ملاقات مردمی امروز در خصوص پرونده‌های موضوع استیذان بود که در این خصوص نیز دستورات لازم داده شد.

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: تمام اظهارات ۲۶ متقاضی در ملاقات مردمی امروز استماع شد و در چهارچوب اختیاراتی که معاونت قضایی دارد و قانون اجازه می‌دهد دستورات لازم صادر شد و سعی بر این بود که مراجعان را قانع کنیم تا با رضایت از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه خارج شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز