خبرگزاری کار ایران

خضریان:

اینکه وزیر کشور را تحت فشار بگذاریم تا معاون خود را کنار بگذارد، درست نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۰۹۴

سخنگوی کمیسیون اصل نود گفت:‌ این که وزیر کشور را تحت فشار بگذاریم که یا معاون خود را عزل کند یا او را استیضاح کنیم درست نیست.

به گزارش ایلنا، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی درباره بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور به استانداران و فرمانداران در برنامه تهران بیست گفت: کار مجلس دخالت در امور اجرایی نیست. مسئول ارشد اجرای با اختیارات اجرایی نباید وارد عرصه انتخابات شود تا عدالت در شرایط برابر به وجود بیاید و باید ۶ ماه قبل استعفا دهد و از امکانات دولتی برای شرکت در انتخابات استفاده نکند.

خضریان با اشاره به اینکه این بخشنامه در سال های قبل هم انجام می شده ولی ادبیات این نامه می توانست شرایط بهتری می داشت افزود: ولی آیا می بایست این موضوع را به مسئله اصلی کشور تبدیل کنیم؟ خیر. اصل اجرای این نامه درست است و قبلا هم اجرا می شده ولی باید ادبیات آن اصلاح می شد و خطای مجلس این بود که مسائل این چنینی و حاشیه ای را تبدیل به متن کرد.

خضریان در ادامه گفت: ما وظیفه تقنینی داریم که کار اصلی ما است و این بخشنامه به آن ضربه ای نمی زند. به وظیفه نظارتی و ابزار نظارتی ما هم ضربه ای وارد نمی کند.

خضریان با طرح این سوال که آیا با یک خطا در نگارش یک متن باید تبدیل به مسئله اصلی کنیم و وزیر کشور را به مجلس فرابخوانیم؟ این مسئله از نظر مردم نسبت به مسایلی مثل گرانی، خودرو و کار و مسائل اجتماعی و حتی حجاب انقدر مطالبه اجتماعی دارد که وزیر را به مجلس بیاورد.

خضریان در این رابطه خاطرنشان کرد: این که وزیر کشور را تحت فشار بگذاریم که یا معاون خود را عزل کند یا او را استیضاح کنیم درست نیست.

این نماینده مجلس یازدهم توضیح داد: اینکه نماینده ۶ ماه قبل از انتخابات در کنار فرماندار و استاندار به عنوان مثال در حال پیگیری پروژه های عمرانی باشد قطعا با کسی که می خواهد در انتخابات شرکت کند و این فرصت حضور را ندارد تفاوت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز