خبرگزاری کار ایران

برگزاری اختتامیه هفتمین دوره همایش طب و قضا/ تاکید وزیر دادگستری بر اضافه شدن مفاد مربوط به تصویب بیمه بدون مقصر در برنامه هفتم توسعه در صورت لزوم

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۰۸۲

اختتامیه هفتمین همایش سراسری طب و قضا با حضور وزیر دادگستری و معاونان قوه قضاییه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، عصر امروز (دوشنبه ۵ تیر) اختتامیه هفتمین دوره همایش طب و قضا با حضور عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری و معاونان و پزشکان متخصص سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد.

امین حسین رحیمی وزیر دادگستری ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی اظهار کرد: دشمن به خوبی تشخیص داد که چه کسی را از نظام و انقلاب بگیرد.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی از ارکان انقلاب بود، گفت: وی مدت کوتاهی عهده دار مسئولیت بود، اما در این بازه زمانی کوتاه اقدامات مهم و ویژه‌ای انجام داد.

وزیر دادگستری ادامه داد: در آن زمان در کار شهید بهشتی کارشکنی‌های زیادی می‌شد، اما وی با تسلط خاص خود کار را ادامه داد و پیش رفت.

وی با بیان اینکه شهید بهشتی عدالت و انصاف را رعایت می‌کرد، گفت: رویکردی که شهید بهشتی در قوه قضاییه به وجود آورد باعث ایجاد تحول در دستگاه قضایی شد.

رحیمی تصریح کرد: شهید بهشتی برای اصلاح قوانین آن زمان دستگاه قضا تلاش بسیاری کرد که اهتمام و توجه به امنیت قضایی یکی از مسائل مهم مورد بررسی وی بود.

وی با اشاره به مقوله امنیت قضایی، گفت: آن‌هایی که جرمی مرتکب شدند باید بدانند که مرجعی برای برخورد با جرایم ارتکابیشان وجود دارد و از طرفی کسانی که کاری نکردند خیالشان از این بابت راحت باشد که هیچ فرد یا نهادی کاری با آن‌ها ندارند، لذا این مورد یعنی امنیت قضایی.

وزیر دادگستری با بیان اینکه شهید بهشتی برای ایجاد تحول در دستگاه قضایی توجه ویژه‌ای به منابع انسانی داشت، اظهار کرد: پلیس قضایی و دانشگاه علوم قضایی از اقداماتی بود که شهید بهشتی مسائل مربوط به آن‌ها را پیگیری کرد.

رحیمی در خصوص برگزاری هفتمین دوره ازهمایش طب و قضا بیان کرد: ماحصل برگزاری این همایش آن است که پزشکی قانونی کار خود را به خوبی انجام دهد و در راستای احیای حق و کاهش اطاله دادرسی بیش از پیش تلاش کند.

وزیر دادگستری در خصوص تهیه و تدوین بیمه بدون مقصر گفت: با تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولان امر بایستی وزارت دادگستری متکفل انجام امورات این موضوع شود.

وی افزود: اگر قانون بخواهد می‌توانیم در برنامه هفتم توسعه در خصوص بیمه بدون مقصر مفاد مربوط به آن را اضافه کنیم.

رحیمی تاکید کرد: به دنبال این موضوع هستیم تا در برنامه هفتم توسعه وضعیت بودجه و مالی دستگاه قضا بهبود یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز