خبرگزاری کار ایران

اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

«سامانه‌های مولد پرتو» تا ۳ سال آینده کل کشور را پوشش می‌دهند/ توانستیم قانون سنگین اقدام راهبردی را یکساله اجرا کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۹۴۰

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سازمان انرژی اتمی ظرفیت فنی و زیر ساختی‌اش به قدر کفایت بوده که توانسته قانون اقدام راهبردی با آن ابعاد سنگین را بلادرنگ در عرض یکسال اجرا کند.

محمد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره گسترس «سامانه‌های مولد پرتو گستر» و اینکه آیا مردم بیش از پیش آثار فناوری هسته‌ای را در زندگی خودشان خواهند دید، گفت: یکی از آثار فناوری هسته‌ای پرتودهی است تا مردم بتوانند در این زمینه از آثار و نتایج فناوری هسته‌ای در زندگی‌شان بهره‌مند شوند. 

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: در این راستا ما اقدام به ایجاد ظرفیت پرتودهی هم به لحاظ ایده و هم به لحاظ مطالعه در سطح ملی کردیم تا بتوانیم این را در سطح کشور گسترش دهیم. 

وی تاکید کرد: کلیه سامانه‌های مولد پرتو را طراحی کرده و ساخته‌ایم و در نمونه‌های صنعتی فاز آزمایشی‌اش را هم انجام داده‌ایم تا بتوانیم ظرف ۳ سال آینده کل کشور را پوشش دهیم. 

اسلامی درخصوص این‌که آیا سامانه‌ها تماما به وسیله دانش بومی ساخته شده‌اند، گفت: بله، صدرصد بومی هستند.

وی درباره سخنان رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی مبنی بر این که در برجام ما محدودیت‌ها را پذیرفتیم اما از بعد فنی ما چیزی کم نشده است، بیان کرد: سازمان ظرفیت فنی و زیر ساختی‌اش به قدر کفایت بوده که توانسته قانون اقدام راهبردی با آن ابعاد سنگین را بلادرنگ در عرض یکسال اجرا کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز