خبرگزاری کار ایران

صدور سندکاداستر تک برگی برای ۹۹ درصد از راضی ملی و ۱۴ درصد از اراضی زراعی استان البرز در سال ۱۴۰۱

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۸۳۰

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: برای ۹۹ درصد از راضی ملی و ۱۴ درصد از اراضی زراعی استان در سال ۱۴۰۱ سندکاداستر تک برگی صادر شد.

به گزارش ایلنا، حسین فاضلی هریکندی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد شهید بهشتی (ره) و یارانش، اظهار کرد: شهید بهشتی نه تنها به عنوان معمار دستگاه قضایی بلکه یکی از نظریه پردازان جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: استان البرز با مساحت ۵ هزار و ۱۲۴ کیلومتر مربع، کوچک‌ترین استان کشور از نظر مساحت است. ۳ هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در استان مستقر هستند و ۴ زندان پرجمعیت کشور در استان البرز بنا شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به تشکیل قرارگاه‌های ویژه در استان البرز برای اولین با در دستگاه قضایی کشور، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های مسئول عضو این قرارگاه‌ها هستند و صرفا مختص دادگستری کل استان البرز نیست و به هر نحوی براساس مسئولیت خود اقدام به انجام وظایف می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت سامانه کشت یار برای رصد برخط تغییرات زمین در حال اتفاق در استان البرز، گفت: در سال ۱۴۰۰ با همکاری جهادکشاورزی و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان این سامانه تشکیل شد که برای ۸ هزار و ۲۹۳ نقطه در استان پایش ماهواره‌ای صورت گرفته است.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: ۳۲۷ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در سال ۱۴۰۱، آزاد سازی شدند. همچنین در سال ۱۴۰۱ در حوزه چاه‌های غیر مجاز در استان البرز، ۷۶۲ حلقه چاه مسلوب المنفعه شدند.

وی افزود: در حوزه آزادسازی و رفع تصرف حریم رودخانه‌های در استان البرز در سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۹ هکتار آزادسازی رودخانه‌ها صورت گرفت.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در حوزه تشکیل پرونده‌های سرقتی در استان البرز از حیث میزان وقوع سرقت، استان البرز با کاهش ثبت ۱۶ درصدی تشکیل پرونده در این حوزه نسبت به سال ۱۴۰۰، در رتبه دهم وقوع سرقت در کل استا‌های کشور است.

وی افزود: در حوزه پرونده‌های کثیرالشاکی، پرونده‌هایی نظیر پرونده‌های حسین سامانی پور مربوط به پیش فروش خودرو، آذین خودرو، ابنیه راه روماک، آی دی جی و ... بررسی شدند که در مجموع ۹۴ پرونده کثیرالشاکی در سال ۱۴۰۱ منتهی به صدور حکم شده است.

فاضلی هریکندی بیان کرد: برای ۹۹ درصد از راضی ملی و ۱۴ درصد از اراضی زراعی استان در سال ۱۴۰۱ سندکاداستر تک برگی صادر شد.

وی افزود: در حوزه پابند الکترونیک، سال گذشته ۷۵۱ حکم پابند الکترونیک در استان البرز صادر شد که نسبت سال ۱۴۰۰ رشد ۶۰ درصدی در این زمینه به ثبت رسیده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به سفر اخیر رئیس قوه قضاییه به این استان، گفت: مصوبات خوبی در این زمینه به یمن سفر رئیس دستگاه قضایی به استان البرز به تصویب رسید این مصوبات باعث تقویت دادگستری استان در راستای خدمت به مردم خواهد شد.

فاضلی هریکندی در پاسخ به جزئیات پرونده بازداشت یکی از اعضای شورای شهر کرج، اظهار کرد: پرونده در دادسرا رسیدگی، حکم محکومیت صادر  شد و در ادامه نیز حکم دادگاه بدوی هم تاکید و به اجرای احکام ارسال شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده‌های مربوط به حوزه تعاونی مسکن گفت: پرونده‌های متعدد تعاونی مسکن مربوط به دستگاه‌های خارج استان هستند که در دادگستری کل استان البرز تشکیل و در حال رسیدگی و برخی نیز منتهی به صدور حکم شدند.

رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص بحث انتقال زندان‌ها به خارج از شهر کرج، گفت: ۴ زندان در استان البرز داریم که ۲ زندان از این زندان‌ها تحویل استان البرز و ۲ زندان دیگر نیز تحویل دادگستری استان تهران شده است.

وی افزود: دستور انتقال زندان رجایی شهر به خارج از شهر کرج توسط رئیس قوه قضاییه صادر و مقدمات اجرای این دستور نیز در حال انجام است. برای زندان قزلحصار به رئیس قوه قضاییه پینشهادی دادیم تا اختیار این زندان در حوزه کاری دادگستری استان البرز باشد.

فاضلی هریکندی اظهار کرد: کارگروه مشترک بین وزارت دادگستری، استانداری، سازمان زندان‌ها و دادگستری استان تشکیل شد، بحث انتقال زندان رجایی شهر قطعی شد، اما برای زندان قزلحصار براساس تصمیمات این کارگروه عمل خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در خصوص مسمومیت اخیر در استان البرز گفت: با توجه با تعداد مسمومیت‌ها که در بازه زمانی خود غیرعادی بود، شناسایی، بررسی موضوع و دستگیری متهمان با دستور ویژه رئیس قوه قضاییه و تشکیل کارگروه ویژه، کمتر از ۲۴ ساعت اقدامات لازم انجام شد که در این رابطه ۶ نفر بازداشت شدند. 

وی افزود: یک متهم دیگر نیز روز گذشته در استان‌های جنوب غربی کشور دستگیر شد که از متهمان اصلی پرونده است که اقدام به خرید الکل از واسطه‌ها کرده بود و الکل‌ها را با آب ترکیب و به دست خرده فروشان می‌داد.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: در حوزه رسیدگی به پرونده‌های قضایی، میانگین وارده پرونده‌ها به شعب دادگستری استان البرز ۱۷ پرونده بیشتر از متوسط کشوری داریم.

وی افزود: با دستور رئیس قوه قضاییه برای تخصیص قاضی و کارمند به دادگستری کل استان که ابلاغ کرد، شاهد کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در خصوص مسمومیت دانش آموزان در سال گذشته پرونده تشکیل شد، اما اینکه منشاء خاصی برای عامل مسمومیت محرز شود، تاکنون کشف نشده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تعداد قابل توجهی از محکومان و متهمان در چارچوب عفو مقام معظم رهبری در استان البرز آزاد شدند، گفت:آمار عفو شدگان در استان البرز، قابل توجه بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز