خبرگزاری کار ایران

در حاشیه جلسه هیات دولت؛

سجادی: دولت از باشگاه استقلال و پرسپولیس حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۵۲۵۴

وزیر ورزش و جوانان گفت: در جلسه با سازمان خصوصی سازی درباره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال که دولتی هستند تصمیم‌گیری کرده و از آنها حمایت می‌کنیم اما در امور دیگر باشگاه‌ها دخالتی نمی‌کنیم.

به گزارش ایلنا، سید حمید سجادی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در تیم مدیریتی هر ارگان و سازمان مانند باشگاه و فدراسیون، مجمع شاید صلاح بداند که بازنگری‌هایی انجام دهد.

وی با اشاره به صحبت‌های مطرح شده از سوی سازمان خصوصی‌سازی افزود: سازمان خصوصی‌سازی همکاران ما در دولت هستند و از آنجایی که به فصل نقل و انتقال نزدیک می‌شویم این سازمان علاقه‌مند بود که اگر بازنگری در هیات مدیره دو باشگاه پرسپولیس و استقلال لازم است هرچه زودتر انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه فصل نقل و انتقالات از دیروز آغاز شده و تا ۱۵ مردادماه ادامه دارد، گفت: این موضوع به اطلاع سازمان خصوص رسانده شده است، ضمن اینکه ۳۰ خرداد AFC (کنفدراسیون فوتبال آسیا) قرار است نتیجه حرفه‌ای‌گری باشگاه‌ها را اعلام کند.

سجادی عنوان کرد: پیشنهاد ما به خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و همکارانمان در خصوصی‌سازی و اعضای مجمع این بود که اگر می‌خواهیم بازنگری مدیریتی در هیات مدیره داشته باشیم به عنوان مثال مدیرعامل یا هیات مدیره تغییر کند تا ۳۰ خرداد که نتایج بررسی‌های AFC اعلام شود صبر کنیم تا پرسپولیس و استقلال مجوز حرفه‌ای خود را بگیرند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: لذا پیشنهاد ما درباره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس این بود که تا آخر خرداد صبر کنیم که موضوع حرفه‌ای‌گری آنها به شکل شفاف مشخص شود و بعد در مورد عملکرد مدیریتی دو باشگاه تصمیم بگیریم و براساس عملکرد دو باشگاه بگوییم که آیا مدیرعامل تغییر کند، ابقا شود و یا هیات مدیره و رئیس هیات مدیره تغییر کنند و اینکه چه کسی وارد و چه خارج شود؟

سجادی خاطرنشان کرد: البته هنوز در این زمینه به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و در جلسه امروز با سازمان خصوصی‌سازی موضوع را بررسی می کنیم.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های کنترلی که در دنیا برای باشگاه‌ها در نظر می‌گیرند این است که سقف بودجه تعیین می‌کنند که فاصله باشگاه‌ها در این زمینه زیاد نباشد و از اصطلاحی تحت عنوان «فیر پلی مالی» استفاده می‌کنند. این واژه این را می‌گوید که میان باشگاه‌های ورزشی اختلاف مالی نباید سنگین باشد بنابراین باید یکسری راه‌های کنترلی وجود داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ما در سال گذشته لیگی را پشت سر گذاشتیم. یک باشگاه در لیگ برتر با بودجه ۲۷ میلیارد تومان و باشگاه دیگری نزدیک ۵۰۰ میلیارد تومان را داشتیم که قهرمان هم نشدند.

سجادی عنوان کرد: با احتساب اینکه تیمی که ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌کند هزینه‌های دیگری مانند هتل، هواپیما، پاداش، دستمزد برای سایر کارکنان و حقوق باشگاه را هم دارد و این عدد ممکن است به ۵۵۰ یا ۶۰۰ میلیارد تومان هم برسد. این در دنیا همان عدم رعایت فیر پلی مالی است.

وی تصریح کرد: در دنیا راهکارها و ساز و کارهایی را قرار داده‌اند که این اعداد و ارقام تناسبی با یکدیگر داشته باشند و تصمیمی هم که فدراسیون فوتبال گرفته است تصمیم رو به جلو و درستی بوده است.

وزیر ورزش و جوانان درباره حضور مربیان و بازیگران خارجی بدون دریافت ارز گفت: فدراسیون فوتبال راهکارهایی در این زمینه اندیشیده است و هر موضوعی که به تقویت ریال، بنیه و هویت ما از داخل کمک کند با آن موافق هستیم.

سجادی یادآورشد: نوع قراردادهایی که بسته می شود و مفادی که در قراردادها مدنظر قرار می‌گیرد، در این زمینه تاثیرگذار است. حرفه‌ای‌گری باشگاه هم خیلی مهم است اینکه یک باشگاه در مفاد قراردادش چه نکاتی را درج کند که با اختلاف حقوقی مواجه نشود.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از توسعه است  آثار ورزش در محیط زیست و گردشگری نیز بررسی می‌شود، گفت: به عنوان مثال اگر کشوری بنا دارد میزبان مسابقات المپیک باشد آثار این رویداد بزرگ ورزشی را در محیط زیست بررسی می‌کنند لذا تلفیق اینها با هم فصل مشترکی دارد.

سجادی ادامه داد: بسیاری از اتفاقات ورزشی در محیط زیست رخ می‌دهد و این دو فصل مشترک زیادی دارند از جمله اینکه یکی از مباحث روز دنیا مانند صلح و ورزش است. به همان اندازه که ورزش و صلح که در دنیا مهم است ورزش و محیط زیست هم دارای اهمیت است. 

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بسیاری از رشته‌های ورزشی از جمله ورزش‌های دریایی، کویرنوردی، انواع رالی‌ها و کوهنوردی‌ها در محیط زیست انجام می‌شود.

سجادی عنوان کرد: بر این اساس پاسداری و توجه به محیط زیست و آموزش‌های محیط زیستی برای جامعه ورزش اعم از فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها، انجمن‌ها و زیرمجموعه سازمان‌های بین‌المللی بسیار مهم است و همواره در نشست‌های بین‌المللی از آن صحبت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز