خبرگزاری کار ایران

مراسم «روز آفریقا» در تهران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۳۵۵

مراسم بزرگداشت «روز آفریقا» عصر روز یکشنبه ۷ خرداد در باشگاه دیپلماتیک و با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ، رئیس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت مجلس شورای اسلامی و جمعی از سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که بمنظور بزرگداشت شتصمین سالگرد تاسیس سازمان وحدت آفریقا ( اتحادیه افریقا) برگزار گردید، بعد از نواخته شدن سرود اتحادیه افریقا و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران،  سفیر افریقای جنوبی در تهران بعنوان‌شیخ السفرای کشورهای افریقایی ضمن خیر مقدم به مهمانان ، بااشاره به تاریخچه رهایی افریقا از یوغ استعمار به پیشرفتهای کشورهای افریقایی اشاره و تشکیل بازار مشترک آفریقا را در راستای همگرایی منطقه ای برای کشورهای این قاره بیان نمود.

وی همچنین با اشاره به روابط خوب و در حال رشد ایران با کشورهای آفریقایی، از جمهوری اسلامی ایران بدلیل میزبانی این مراسم تشکر نمود.

دهقانی فیروز ابادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، نیز با اشاره به مشترکات ایران و افریقا بر اهتمام‌دولت برای گسترش روابط ایران و آفریقا در بخش های مختلف خصوصا علمی و فناوری  تاکید نمود.

ایشان با اشاره به پبشر فت های کشورمان در زمینه های مختلف علمی ، فناوری،  پزشکی،  صنعتی و  علوم دانش بنیان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و  همکاری به افریقا در همه ی زمینه ها  تاکید کرد.

جلال زاده رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی روز افریقا را تبریک گفته و بر امادگی مجلس برای حمایت از گسترش روابط با افریقا تاکید کرد.

شایان ذکر است "روز آفریقا" ۲۵ می، سالگرد بنیانگذاری سازمان وحدت آفریقا در سال ۱۹۶۳ به همت رهبران وقت آفریقا است. این سازمان بعدا به اتحادیه افریقا تغییر نام داد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز