خبرگزاری کار ایران

سفر مشاور امنیت ملی عراق به سلیمانیه برای بررسی امنیت مرزهای ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۳۱۰

مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی اقدامات مربوط به اجرای تفاهم‌نامه امنیتی میان عراق و ایران درباره مرزهای مشترک وارد سلیمانیه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از «الفرات نیوز»، دفتر مشاور امنیت ملی عراق صبح امروز (شنبه ۲۷ مه) اعلام کرد که «قاسم الاعرجی» در رأس هیئتی امنیتی و به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح برای بررسی اقدامات مربوط به اجرای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و عراق درباره امنیت مرزها وارد سلیمانیه شد.

هفته گذشته، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران با اشاره به اقدامات برخی گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران ‌اظهار داشت: ‌در همین راستا، توافق‌نامه‌ای با دولت عراق صورت گرفته و آنها متعهد شدند که ‌گروهک‌های تروریستی را خلع سلاح و از کشورشان ‌بیرون کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما منتظریم تا دولت عراق به تعهدات خود عمل کنند و به آنان فرصتی داده‌ایم در غیر این صورت و اگر اتفاقی نیفتد، حملات سپاه ادامه‌ خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که فرصت سپاه به عراق چند ماه و یا روز است؟ افزود: فرصت مشخص داده شده که خود دولت عراق می‌داند.

پیش از آن، دفتر رسانه‌ای مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: به دستور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور در راس هیئتی از دستگاه های امنیتی و وزارت امور خارجه عراق به اربیل سفر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز