خبرگزاری کار ایران

صفری خبر داد:

برگزاری مجمع اقتصادی ایران و اندونزی با حضور تجار و صاحبان صنایع

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۴۸۵

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه انتخاب اندونزی را برای اولین سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به منطقه آسه‌آن، نشانه اهمیت روابط دو کشور دانست و تاکید کرد که اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان رو به رشد از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.

به گزارش ایلنا، مهدی صفری که به منظور فراهم سازی مقدمات سفر رئیس‌جمهور اندکی زودتر به جاکارتا سفر کرده بود، طی روزهای اخیر با اعضای اتاق بازرگانی اندونزی موسوم به کادین، جمعی از تجار و بازرگانان علاقه‌مند به همکاری با ایران، قائم مقام وزارت بهداشت اندونزی، نائب رییس مجلس اندونزی و رئیس دفتر رئیس‌جمهور دیدار و در نشست بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مناسبات اقتصادی ایران و اندونزی شرکت کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اعلام اینکه ۱۱ سند امضا شده در سفر رئیس‌جمهور و همچنین گفت‌وگوهای انجام شده در نشست مشترک روسای جمهور دو کشور در هموارسازی همکاری همه‌جانبه دو کشور بسیار سازنده خواهد بود، گفت که اکنون یکی از وظایف اصلی کارگزاران و مجریان دستگاه‌های مختلف تلاش برای محقق کردن منویات روسای جمهور دو کشور و اجرای دقیق و کامل اسناد امضا شده است. 

وی ضمن تاکید بر اهمیت گسترش روابط تجاری با کشورهای آسه‌آن در دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم، اندونزی را کشوری رو به رشد با مردمی بسیار فهیم و علاقه‌مند به تاریخ و فرهنگ ایران زمین ذکر کرد و اظهار اطمینان کرد که این سفر فصل جدیدی را در روابط ایران و اندونزی خواهد گشود. 

صفری فرصت‌های اقتصادی فیمابین را با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی بالای اقتصادی دو کشور بسیار متعدد و متنوع برشمرد و تصریح کرد که سعی داریم حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی را به سطح قابل قبول ارتقا دهیم. 

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه دومین روز اقامت رئیس‌جمهور ایران در جاکارتا، مجمع اقتصادی ایران و اندونزی با حضور جمع کثیری از تجار و صاحبان صنایع اندونزی برگزار می‌گردد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه این مجمع را فرصت بسیاری خوبی برای تبادل نظر و طرح فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی دو کشور در دیدار مستقیم تجار و صاحبان صنایع اندونزی با رئیس‌جمهور دانست و خاطرنشان کرد که در حاشیه این مجمع، نمایشگاهی از آخرین دستاوردهای علمی و دانش‌بنیان ایران در زمینه‌های علمی و فناوری و تجهیزات پزشکی برپا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز