خبرگزاری کار ایران

مشاور امنیت ملی عراق در راه تهران برای بررسی امنیت مرزهای مشترک

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۳۰۳

مشاور امنیت ملی عراق برای بررسی پرونده کنترل مرزهای مشترک و فعالیت گروه‌های مخالف ایران در اقلیم کردستان عراق به تهران سفر می‌کند.

به گزارشایلنا به نقل از العربی الجدید، هدف از این سفر بررسی پرونده کنترل مرزهای مشترک و فعالیت گروه‌های مخالف ایران در اقلیم کردستان عراق است.

منابع بلندپایه عراقی گفتند که تحرکات گسترده‌ای از سوی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با مقامات اقلیم کردستان با هدف دورکردن گروه‌های مخالف ایران به مسافت کافی از مرزها و توقف فعالیت آنها در نوار مرزی با ایران و استقرار واحدهای امنیتی وابسته به مرزبانی عراق در مرز میان دو کشور وجود دارد.

یک مسئول در دفتر مشاوره امنیت ملی عراق فاش کرد که الاعرجی به زودی برای بررسی آخرین اقدامات دولت در سطح تامین مرزها و حرکت به سوی آرامش اوضاع و جلوگیری از بازگشت بمباران مجدد اراضی عراق توسط ایران به تهران سفر می‌کند.

یک مسئول کرد در دولت اقلیم کردستان گفت که در این سفر مقاماتی از اقلیم کردستان عراق نیز الاعرجی را همراهی می کنند.

وی توضیح داد که عراق به تشکیل تیپ مسلح وابسته به مرزبانی برای تکمیل استقرار در طول مرزها که به ۱۶۰ کیلومتر بین عراق و ایران از طرف اقلیم کردستان می‌رسد، ادامه می‌دهد.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه ایران روز شنبه با اشاره به اقدامات برخی گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران ‌اظهار داشت: ‌در همین راستا، توافق‌نامه‌ای با دولت عراق صورت گرفته و آنها متعهد شدند که ‌گروهک‌های تروریستی را خلع سلاح و از کشورشان ‌بیرون کنند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: ما منتظریم تا دولت عراق به تعهدات خود عمل کنند و به آنان فرصتی داده‌ایم در غیر این صورت و اگر اتفاقی نیفتد، حملات سپاه ادامه‌ خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سؤال که فرصت سپاه به عراق چند ماه و یا روز است؟ افزود: فرصت مشخص داده شده که خود دولت عراق می‌داند.

گفتنی است؛ سال گذشته و در مرحله قبل و عملیات «ربیع»، موشک‌های نقطه‌زن سپاه مقرهای گروهک‌های متعدد تجزیه‌طلب تروریستی در شمال عراق را هدف قرار داد.

اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات ایران نیز  با اشاره به دستگیری تیم تروریستی ‌مرتبط با اسرائیل در مرزهای غربی ایران ‌گفت: با همکاری دولت جدید عراق و تضمین‌های داده‌شده امیدواریم شاهد امنیت در مرزهای غربی و عدم‌تکرار آن باشیم.

وزیر اطلاعات ایران هشدار داد که در صورت ایجاد ناامنی برای جمهوری اسلامی با هرگونه اقدامی در مرزها با پاسخ قاطع و کوبنده فرزندان این ملت در نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی مواجه خواهند شد.

روز چهارشنبه گذشته، دفتر رسانه ای مشاور امنیت ملی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دستور «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی این کشور در راس هیئتی از دستگاه‌های امنیتی و وزارت امور خارجه عراق به اربیل سفر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز