خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای خطاب به مسئولان قضایی استان خراسان شمالی:

در مقابله با مفسدان در دستگاه‌های مختلف قاطعیت به خرج دهید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۳۸۱

رئیس قوه قضاییه از دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد در جریان سفر بدون تشریفات به استان خراسان شمالی، بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، صبح امروز چهارشنبه (۲۷ فروردین) در جریان سفر بدون تشریفات خود به استان خراسان شمالی و در ادامه بازدید‌های میدانی خود از مراجع و مراکز قضایی، از دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد بازدید کرد و از نزدیک در جریان کم و کیف رسیدگی به پرونده‌ها در این واحد قضایی قرار گرفت. 

قاضی‌القضات در بازدید از شعب دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد، به مطالعه موردی برخی پرونده‌ها در فقره‌های مختلف از جمله پرونده‌ای ناظر بر ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری پرداخت و توصیه‌هایی را در زمینه فرآیند پذیرش و رسیدگی به این قبیل پرونده‌ها مطرح کرد. 

رئیس قوه قضاییه در بازدید از یکی از شعب دادسرای بجنورد، به صورت ویژه و تخصصی، یک پرونده موردی را از بدو تشکیل و مفتوح شدن و صدور حکم در مراحل مختلف قضایی تا درخواست اعمال ماده ۴۷۷، مورد بررسی و مداقه قرار داد و در خصوص ایرادات و نواقص آن تذکراتی را ارائه کرد. 

رئیس دستگاه قضا در بازدید از یکی از شعب اجرای احکام این واحد قضایی، سؤالاتی تخصصی را در باب ورودی پرونده‌ها، محکومان به حبس‌های طویل‌المدت، پرونده‌های مسن و پرونده‌هایی که به دلایل مختلف احکام قطعی آن‌ها اجرایی نشده است، مطرح کرد و در این زمینه‌ها، توصیه‌هایی کاربردی را خطاب به مسئولان ذیربط ارائه کرد. 

همچنین رئیس عدلیه در جریان بازدید از دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد به صورت چهره به چهره با تعدادی از مراجعان به گفتگو پرداخت و در جریان مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت و در همین راستا در چارچوب قوانین، دستورات مقتضی را صادر کرد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه، طی سخنانی در جمع مسئولان قضایی استان خراسان شمالی، ضمن تاکید بر این نکته که سفر امروز به استان خراسان شمالی در زمره سفر‌های استانی رسمی هیأت عالی قضایی محسوب نمی‌شود و سفر رسمی به این استان محفوظ است، اظهار کرد: استان خراسان شمالی نسبت به سایر استان‌ها در زمره استان‌های جدیدالتأسیس محسوب می‌شود و با توجه به وضعیت مرزی آن و سایر شرایط مربوطه، آنطور که شایسته است هنوز زیرساخت‌های کامل در این استان فراهم نشده است. 

رئیس عدلیه با اشاره به بازدید امروز خود از زندان مرکزی بجنورد و دادسرای این شهر، به برخی مشکلات و کمبود‌های ناظر بر تجهیزات اداری و انسانی در این مراکز قضایی اشاره کرد و گفت: انسان وقتی با بازدید‌های میدانی، از نزدیک با مسائل و مشکلات آشنا می‌شود، احساس مسئولیت بیشتری می‌کند. 

رئیس دستگاه قضا با اشاره به گفتگوی چهره به چهره خود با تعدادی از زندانیان در زندان مرکزی بجنورد گفت: برخی از این زندانیان به واسطه مبلغی اندک و عدم جلب رضایت شاکی خصوصی، علی‌رغم پایان مدت محکومیت، در زندان مانده‌اند و یا اینکه به سبب داشتن شاکی خصوصی، نتوانسته‌اند از عفو و آزادی مشروط بهره‌مند شوند؛ از سویی دیگر، برخی از همان‌ها در پاسخ به سوال من می‌گفتند که دو یا چهار یا شش بار مرتکب جرم سرقت شده‌اند؛ اینجا سوال پیش می‌آید اگر آن‌ها شامل عفو شوند، آیا تبعاتی برای اجتماع و مردم ایجاد نمی‌شود؛ لذا این قبیل مسائل چندوجهی است و باید با جامع‌نگری به آن‌ها نگریست.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به مسئولان قضایی استان خراسان شمالی تاکید کرد: در راستای کمک به رشد تولید و مهار تورم، مساعدت‌های لازم را به بخش‌های دولتی داشته باشید و در مقابله با مفاسد و مفسدین در دستگاه‌های مختلف چه دستگاه قضایی و چه دستگاه اجرایی، قاطعیت به خرج دهید. 

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به سفر سال ۹۹ قوه قضاییه به استان خراسان شمالی و عدم تحقق مصوبات این سفر از ناحیه استانداری و دستگاه قضا، گفت: یکی از عواملی که من را مصمم کرد به صورت غیررسمی به استان خراسان شمالی سفر کنم همین موضوع بود و در همینجا تاکید می‌کنم که در اولین فرصت، در ابتدای هفته آتی، آن بخش از تعهدات دستگاه قضا که در جریان سفر سال ۹۹ به تصویب رسید را عملیاتی کنم. 

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای گفت: استانداری خراسان شمالی به نمایندگی از دولت باید تعهدات ناظر بر سفر سال ۹۹ هیأت عالی قضایی و‌سفر تیرماه سال گذشته رئیس‌جمهور به خراسان شمالی که مرتبط با تجهیز مراکز قضایی است را پیگیری کند و بداند که این امر به نفع مردم خود استان می‌باشد.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین «براتی‌زاده» رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به اجرایی نشدن بخش قابل توجهی از مصوبات سفر پیشین هیئت عالی قضایی به خراسان شمالی، به ارائه گزارشی از وضعیت نیروی انسانی دادگستری این استان پرداخت.

همچنین در این جلسه، استاندار خراسان شمالی و نمایندگان قضات، کارکنان اداری و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه، به بیان مطالب و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز