خبرگزاری کار ایران

قالیباف:

ایران همواره در طول تاریخ محل حضور ادیان بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۰۷۳

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری تاکید کرد: ایران همواره در طول تاریخ محل حضور ادیان بوده و مردم آن موحد بوده‌اند.

به گزارش ایلنا، پاتریارک مارآوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری که روز جمعه در رأس هیأتی به منظور حضور در چهارمین دور گفت‌وگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری با هدف تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه وارد تهران شده، صبح امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی با محمدباقر قالیباف دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار ضمن خوشآمدگویی به رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری و هیأت همراه با بیان اینکه ایران همواره در طول تاریخ محل حضور ادیان بوده و مردم آن موحد بوده اند، گفت: صلح طلبی، مسالمت جویی و نوع دوستی در فرهنگ ایرانی، دینی و اسلامی ما تاریخ دیرینه ای دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر ایرانیان با شهروندان سایر ادیان به صورت کاملاً مسالمت آمیز زندگی می‌کنند و این موضوع در قانون اساسی و مجلس نیز نمود داشته و نسبت به جمعیتی که در ایران دارند در مجلس شورای اسلامی نیز نماینده داشته و در عرصه قانونگذاری نزدیک ترین فاصله را با نظام جمهوری اسلامی ایران دارند؛ لذا این موضوع تنها یک شعار نبوده و شواهد آن کاملاً مشهود است.

قالیباف با اشاره به پایداری و ایستادگی مسلمانان از جمله شهید سردار سلیمانی در کرکوک، اربیل و سایر شهرهای عراق برای دفاع از جان مسیحیان، عنوان کرد: برگزاری چنین گفتگوهایی میان ادیان صرفاً در حد یک نشست عادی نبوده بلکه باوری است که باید بر اساس آن بتوانیم موانعی که ممکن است سر راه زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان الهی وجود دارد را برداریم.

قالیباف تصریح کرد: رهبران ادیان الهی که ادامه دهنده رسالت پیامبران برای زیست مسالمت آمیز و توسعه صلح و ثبات هستند، می‌توانند در این مسیر نقش آفرینی کنند و بنده آرزوی توفیق در این مسیر را مبتنی بر معنویات و معنابخشی صحیح به رشد و هدایت همه جوامع انسانی برای شما و سایر رهبران ادیان الهی دارم و امیدوارم این نشست‌ها و گفتگوها بتواند در این مسیر مؤثر باشد.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری: گفت‌وگوها میان مسلمانان و مسیحیان، منافع بسیاری برای جهان امروز به دنبال خواهد داشت

پاتریارک مارآوا روئیل، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری نیز در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران، گفت: آشوریان، طایفه‌ای بزرگ و غنی از پیش از زمان مسیحیت در ایران داشته اند از این رو این کشور در میان ما محبوب است. امروز بسیار خرسندیم که به دنبال برگزاری چهارمین دور گفتگوی اسلام و کلیسای شرق آشوری در ایران حضور پیدا کردیم و ایمان داریم این گفتگوها می‌تواند منافع بسیاری را برای جهان امروز به دنبال داشته باشد.

رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری از اهتمامی که جمهوری اسلامی نسبت به جامعه آشوریان و سایر اقلیت‌های دینی دارد، تشکر کرد و افزود: امیدواریم این گفتگوها همچون گذشته ادامه داشته و تقویت شود. همچنین برای اجازه و آسایشی که برای برگزاری مراسم آشوریان در کلیساهای آنها قرار داده اید، سپاسگزاریم.

ماراپریم اتنئیل اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری سوریه، مارپولس بنیامین اسقف کلیسای شرق آشوری حوزه شیکاگو و حوزه شرق آمریکا و مارابریس یوحنا اسقف کلیسای شرق آشوری کرکوک، رهبر جهانی کلیسای شرق آشوری را در این دیدار همراهی می‌کردند.

همچنین در این دیدار شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری در مجلس، آرا شاوردیان نماینده ارامنه شمال، روبرت بگلریان نماینده ارامنه جنوب و حجت‌الاسلام مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که میزبان این هیأت بود، نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز