خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

ایجاد احساس ناامیدی نسبت به آینده از اهداف جنگ ترکیبی دشمن است

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۰۴۷

امیر سرتیپ دوم خداداد فلاح با بیان اینکه ایجاد احساس ناامیدی نسبت به آینده از اهداف جنگ ترکیبی دشمن است، گفت: مشارکت همگانی، استمرار، اقدام کنشی به جای واکنشی، استفاده کردن از هنر و فضای مجازی و همچنین تقویت امید از الزامات جهاد تبیین است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم خداداد فلاح، معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در همایش توانمندسازی استادان و معلمان عقیدتی سیاسی ارتش در شهر قم، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بر جهاد تبیین اظهار داشت: استاد مطهری، مجاهد عرصه تبیین بود و باید یاد و خاطره او را گرامی داشت. باید بدانیم که اقدامی جهاد است که در مقابل دشمن باشد و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) جهاد تبیین را مهمترین جهاد دانسته است.

وی افزود: دشمن با استفاده از فضای مجازی، مشکلات اقتصادی و ناکافی بودن اقدامات تبیینی، جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی را در دستور کار قرار داده است.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اهمیت قدرت هوشمند در جهان امروز گفت: قدرت هوشمند ترکیب قدرت سخت و نرم است و از همه توانایی‌های نظامی و فرهنگی در قدرت هوشمند استفاده می‌شود. با وقوع انقلاب، دشمن ابتدا از طریق قدرت سخت سعی در مقابله با جمهوری اسلامی داشت. پس از آن قدرت نرم را دستور کار قرار داد و اکنون از قدرت هوشمند استفاده می‌کند که نمود آن جنگ ترکیبی است.

وی به مولفه‌های جنگ ترکیبی اشاره و تصریح کرد: از بین مولفه‌های جنگ ترکیبی، دو مولفه جنگ شناختی و جنگ اقتصادی توسط دشمن بر علیه کشور ما استفاده می‌شود.

امیر سرتیپ دوم فلاح، اهداف جنگ ادراکی را برشمرد و گفت: وارونه‌نمایی حقایق، بزرگنمایی مشکلات، تعمیم ضعف‌ها به کل نظام، کتمان حقیقت، سنگ‌اندازی در فرصت‌های پیش‌روی نظام، ترساندن مردم از احتمال وقوع جنگ و ایجاد احساس ناامیدی نسبت به آینده از اهداف جنگ ترکیبی دشمن است.

وی افزود: جنگ اقتصادی بخش دیگری از جنگ ترکیبی دشمن علیه ماست. دشمن بر روی نقاط ضعف ما از جمله موضوع اقتصاد تمرکز کرده و جنگ اقتصادی کل جامعه را در بر گرفته و درگیر می‌کند. تاثیر جنگ اقتصادی بر سایر حوزه‌ها نیز رخ می‌دهد و بر حوزه‌هایی مانند فرهنگ، سیاست و دفاع اثر خواهد گذاشت.

معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اکنون راهبرد دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران جنگ ترکیبی است. هدف کوتاه مدت دشمن از مقابله با ایران، متوقف کردن روند پیشرفت کشور و هدف نهایی آنها تجزیه کشور است.

وی افزود: در چنین شرایطی باید با جهاد تبیین روشنگری کرد. الزامات جهاد تبیین نیز مشارکت همگانی در آن، استمرار آن، اقدام کنشی به جای واکنشی، استفاده کردن از هنر و فضای مجازی و همچنین تقویت امید است.

امیر سرتیپ دوم خداداد فلاح در پایان با اشاره به تقویت امید گفت: با یادآوری وعده الهی، منظومه فکری مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، ظرفیت‌های کشور و مطالعه ملت‌هایی که در سایه مقاومت به موفقیت رسیدند، می‌توان به تقویت امید در جامعه کمک کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز