خبرگزاری کار ایران

تغییرات برنامه کاری مجلس در سال منتهی به انتخابات/ دوشنبه‌ها به‌جای چهارشنبه‌ها و احتمال دو شیفته شدن جلسات روز یکشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۷۶۷

برنامه کاری جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سال جاری که سال منتهی به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس محسوب می‌شود، دچار تغییرات شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با آغاز به کار جلسات صحن علنی مجلس شورای اسلامی در سال جدید با توجه به اینکه در اسفند ماه سال جاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس در پیش خواهد بود، برنامه کاری نمایندگان دچار تغییراتی شد.

پیش از این برنامه برگزاری جلسات صحن علنی در نوبت صبح روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه بود که این برنامه به روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه تغییر کرد. در واقع با جایگزینی دوشنبه‌ها به جای روزهای چهارشنبه نمایندگان یک روز بیشتر و در مجموع ۴ روز فرصت برای حضور در حوزه‌های انتخابیه خود خواهند داشت.

از سوی دیگر صبح امروز در جلسه صحن علنی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به یکی از نمایندگان که قصد طرح پیشنهاد در یک ماده‌ای که صحن از آن عبور کرده بود را داشت، گفت: خواهش می‌کنم نسبت به اینکه وقت مجلس را برای طرح پیشنهاداتی که با استقبال صحن مواجه نمی‌شود بگیرید، دقت نظر داشته باشیم. الان بحث این مطرح است که روزهای یکشنبه را به دو نوبت برگزار کنیم.

وی دقایقی بعد بار دیگر تاکید کرد: از برادران عزیز خواهش میکنم وقت را رعایت کنید. این پیشنهادات فراوانی که الان مشاهده می کنم تعداد زیادی دارد در حالی که آراء را هم مشاهده می‌کنید که تعداد آن‌ها اکثرا حدود ۵۰ و ۶۰ رأی است، خواهش میکنم وقت را رعایت کنیم.

در واقع با بیان این نکته از سوی رئیس مجلس به نظر می‌رسد هیات رئیسه در نظر دارد جلسات صحن علنی مجلس در روزهای یکشنبه را به صورت دو نوبته و در دو شیفت صبح و عصر برگزار کند که البته این مساله به طرح در صحن علنی و اتخاذ آراء نمایندگان نیاز دارد؛ که در صورت موافقت صحن با این مساله شاهد دومین تغییر در برنامه کاری نمایندگان در سال منتهی به انتخابات مجلس خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز