خبرگزاری کار ایران

امیرعبدالهیان:

جمهوری اسلامی از طرف‌های خارجی می‌خواهد بدون دخالت در امور لبنان به انتخاب رئیس جمهور احترام بگذارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۲۲۱

امیرعبداللهیان با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود، گفت:  در نشست امروز درباره مسائل دوجانبه و وضعیت داخلی لبنان و موقعیت مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، گفت: مقامات و احزاب سیاسی لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در انتخاب رئیس جمهور برخوردارند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق و انتخاب بین تمام گروه‌های لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند.  

وزیر امورخارجه با بیان اینکه درباره همکاری‌های همه‌جانبه ایران و لبنان گفت‌وگو کردیم، گفت: در دیدار با همتای لبنانی خود بر آمادگی ایران برای تقویت هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری، گردشگری را مورد تأکید قرار دادیم.  

وی افزود: همچنین درباره توافق اخیر ایران و عربستان، شرایط فلسطین، تحولات اوکراین، افعانستان سودان و لیبی با همتای لبنانی خود گفت‌وگو کردم.

امیرعبداللهیان گفت: روز جمعه کنفرانس مطبوعاتی در محل سفارت ایران برگزار و جزئیات بیشتری اعلام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز