خبرگزاری کار ایران

منصوری در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تشریح برنامه سفر دو روزه رئیس‌جمهور به استان خوزستان/ راه‌آهن اندیمشک به اهواز توسط رئیسی افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۱۸۹۶

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: از پروژه‌هایی که توسط رئیس جمهور در جریان سفر به استان خوزستان افتتاح خواهد شد خط دوم راه آهن اندیمشک - اهواز به حد فاصل ایستگاه شوش تا بامدژ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس‌جمهور در حاشیه نشست هیئت دولت، در جمع خبرنگاران گفت:  ۵ شنبه و جمعه این هفته، یعنی ۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه سفر استانی هیات دولت به استان خوزستان را پیش رو داریم این هفتمین سفر آقای رئیس‌جمهور به استان خوزستان و دومین سفر هیات دولت خواهد بود.  علت این کثرت سفر هم اهمیت مسائل این استان برای رئیس‌جمهور و هیات دولت است. به لطف خدا در مجموع مصوبات هیئت دولت در دور اول سفر به این استان اتفاقات خوبی افتاد. از جمله طی یک سال و نیم اخیر از محل اعتبارات مصوبات سفر حدود هشت هزار میلیارد تومان تامین منابع برای استان خوزستان صورت گرفته است. 

وی افزود:‌ این تامین منابع باعث شده تا این استان خوزستان و شهر اهواز به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شود. در موضوعات آب و فاضلاب که یکی از دغدغه‌های مهم این مردم بوده است، به لطف خدا پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم و ان‌شاالله در سفر دوم این موضوع سرعت هم می‌گیرد. 

منصوری تصریح کرد:‌ آقای رئیس‌جمهور، فردا سفر خود را از شهر دزفول آغاز خواهند کرد، سپس در شهر اندیمشک حضور خواهند داشت و در این شهر افتتاح پروژه‌های مختلف و دیدارهای مردمی را خواهیم داشت. بعد از آن به سمت اهواز حرکت خواهند کرد در این شهر نیز موضوعات مختلفی در نظر گرفته شده از جمله بازدید از مجموعه آب و فاضلاب و وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد که یک جلسه عملیاتی در این حوزه خواهیم داشت تا به دغدغه‌های مردم رسیدگی شود. دیدار مردمی با مردم شهر اهواز از مهمترین بخش‌های این سفر خواهد بود. فردا شب جلسه نخبگان و جامعه اندیشمندان سپس سران عشایر و قبایل و بزرگان طوایف استان خوزستان با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه گفت: روز بعد نیز پروژه‌های مهم عمرانی و اقتصادی افتتاح خواهد شد. ملاقات مردمی با رئیس‌جمهور در شهر شادگان انجام خواهد شد و سپس نشستی با سرمایه‌داران و فعالان اقتصادی با حضور رئیس‌جمهور برگزار خواهد شد. 

وی تصریح کرد:‌ پروژه‌های مهمی در این سفر افتتاح خواهد شد؛ از جمله پالایشگاه گاز هویزه که نقش بزرگی در حوزه نفت و گاز در این استان دارد و ظرفیت تولید روزانه ۳۶۰ میلیون فوت مکعب گاز طبیعی دارد و حدود ۹۷ هزار بشکه NGL و ۴۱ تن گوگرد برای مصارف صنعتی و کشاورزی خروجی آن است. اشتغال ۱۲۰۰ نفر از خدمات عمده این پروژه است. این پالایشگاه از پالایشگاه‌های مهم منطقه محسوب می‌شود. نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه اندیمشک نیز توسط رییس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد که مجموع ظرفیت آن ۴۵۱ مگاوات است و در فاز اول با حضور رییس‌جمهور ۳۰۷ مگاوات آن به بهره‌برداری می‌رسد.

منصوری در ادامه گفت: از دیگر پروژه‌هایی که توسط رئیس‌جمهور افتتاح خواهد شد، خط دوم راه‌آهن اندیمشک - اهواز به حد فاصل ایستگاه شوش تا بامدژ خواهد بود. در این پروژه بیشتر از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و یکی از مصوبات دوره اول سفر رئیس‌جمهور بود که مبارک مردم خوب خوزستان باشد. به نظر می‌رسد که پیگیری این مصوبات قدم مهمی برای توسعه و پیشرفت تعالی استان خوزستان خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز