خبرگزاری کار ایران

معاون اول‌ قوه‌ قضائیه:

موضوع مقابله با فساد باید در بیرون و درون دستگاه قضایی مورد مطالعه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۲۷۴

معاون اول قوه قضائیه گفت: در زمینه شناسایی گلوگاه‌های فساد، سازمان بازرسی کل کشور مطالعه و بررسی جامع و کاملی انجام داده است که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، صبح امروز چهارشنبه ۳۰ فروردین جلسه قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه، با حضور معاون اول قوه ‌قضاییه و سایر مقامات عالی دستگاه قضا برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد مصدق با بیان اینکه جلسه امروز دومین جلسه در سال ۱۴۰۲ و در مجموع شانزدهمین جلسه کل قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه است، گفت: یکی از مسائل بسیار مهمی که در فرامین رهبر انقلاب در قوه ‌قضاییه مطرح شده از بین بردن ساختار‌های فسادزا و مبارزه با فساد در کشور بود.

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه از بین بردن ساختار‌های فسادزا و مبارزه با فساد در کشور از مباحث بسیار مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه ‌قضاییه است، تصریح کرد: باید راهکار‌های عملیاتی برای این موضوع را پیش بینی کنیم و موضوع مقابله با فساد در بیرون از دستگاه قضایی و درون آن مورد مطالعه قرار گیرد و گلوگاه‌های فساد شناسایی و با آن‌ها مقابله شود.

حجت الاسلام مصدق با اشاره به تکمیل و ارتقاء سند تحول قضایی، اظهار کرد: سند تحول قضایی در حال ارتقاء است و باید روی آن کار شود، لذا در جلسه امروز از نمایندگان و مسئولانی که بر روی سند در حال فعالیت هستند، دعوت کردیم تا در جلسه حضور پیدا کنند.

وی افزود: در زمینه شناسایی گلوگاه‌های فساد، سازمان بازرسی کل کشور مطالعه و بررسی جامع و کاملی انجام داده است که مورد توجه قرار خواهد گرفت. در درون قوه قضاییه نیز به نحوی باید عمل شود که نهایت شفافیت، سلامت و اتقان اعمال شود.

 معاون اول قوه ‌قضاییه تصریح کرد: باید ساختار را به گونه‌ای ارتقاء داد تا در آن بستر ایجاد فساد کاهش پیدا کند.

 وی افزود: وظیفه اصلی قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه این است تا از متولیان سند تحول قضایی مطالبه‌گری کند و بر روی فرامین ۸ گانه مقام معظم رهبری متمرکز شود.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق گفت: باید برای این قرارگاه برنامه و راهبرد‌های مناسبی ارائه کنیم تا با اجرای آن برنامه‌ها به نتیجه لازم برای پیشبرد اهداف قوه ‌قضاییه برسیم.

در ادامه جلسه صاحبکار، معاون راهبردی قوه‌ قضاییه جزئیاتی از اقدامات انجام شده قرارگاه پیگیری اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه، با موضوع فرمان دوم ایشان مبنی بر راهکار‌های اقدام در شناسایی و مقابله با فساد ارائه کرد.

همچنین در این جلسه حجت الاسلام مرتضوی مقدم؛ رئیس دیوان عالی کشور، حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی؛ رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه ‌قضاییه، صارمی؛ رئیس حوزه ریاست قوه ‌قضاییه، کاظمی فرد؛ معاون آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی؛ رئیس مرکز پیگیری اجرای سند تحول قضایی، جمشیدی؛ عضوی ستاد راهبری اجرای سند تحول قضایی کشور به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات مسائل طرح شده در این رابطه پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز