خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم اِحیاء شب قدر در تاجیکستان 

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۹۶۹

مراسم با شکوه اِحیا در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، به مناسبت شهادت امام علی (ع) و در دومین شب از لیالی با فضیلت قدر، مراسم معنوی اِحیا با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، دیپلماتها و کارگزاران کشورمان و جمع زیادی از ایرانیان مقیم و دیگر محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) در محل سفارت جمهوری اسلامی در تاجیکستان برگزار شد.

محمدتقی صابری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان درباره فضلیت های شب های قدر و فضایل و مناقب حضرت علی (ع) و نیز تاثیر وجودی آن حضرت در اسلام، با اشاره به این مطلب که در شب های قدر، چه تصمیمی بگیریم تا سال بابرکتی داشته باشیم؟ اظهار داشت: ماه رمضان اوج ماههای سال است و شبهای قدراوج ماه مبارک رمضان ماه میهمانی خداست. اگر شبهای ماه رمضان نسیم رحمت است، شب های قدر شب طوفان رحمت است. شب قدر شب تحول است، شب تغییر است شب باز یافتن شخصیت خود شب تولدی دگرباره هست و شبی است که با یک گام، یک عمر پیمودن است. خداوند می فرماید؛ خیرمن الف الشهر (هزار ماه می‌شود حدود 83سال) خداوند یک شب را به اندازه یک عمر مفید و طولانی قرار داده است، آن هم نه 83سال ساده و بی ثمر بلکه پر بار و با عمل صالح، تقوا و پرهیز کاری و این نهایت تفضل خداوند به بندگانش است.

سفیر کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود تبیین کرد: خداوند شب قدر را نامعلوم گذاشته است و این نامعلوم بودن چند خاصیت دارید و یکی از خاصیت های آن جذابیت است. مثل زمان ظهور امام زمان (عج) یا وقوع قیامت که نامعلوم است. خاصیت دیگرنامعلوم بودن شبهای قدراین است که شکوه و عظمت می آورد.

صابری با اشاره به آیه های سوره مبارکه قدربه تشریح اهمیت و خصوصیات شب قدر در قرآن پرداخت و گفت: در قرآن آمده است که ما ادراک مالیلةالقدر و لیلة القدر خیر من الف شهر و در مورد حوادثی که در شب قدر اتفاق می افتد صحبت شده است و لذا این شب شبی مبارک و شب نزول قرآن است، شب فرود فرشتگان و شب امنیت است و بنا بر فرمایش پیامبر اسلام(ص) در شب قدر خدا به شیطان اجازه خروج نمیدهد اِنَّ الشَّیْطَانَ لَا یَخْرُجُ فِی هَذِهِ اللَّیْلَةِ حَتَّی یُضِیءَ فَجْرُهَا.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان با بیان این مطلب که یکی از کارهای مهمی که می توان در شبهای قدر انجام داد تقویت عزم و اراده است گقت: بنا به فرمایش حضرت علی(ع)؛ اگر می خواهید عزم تان تقویت بشود باید حزم تان را تقویت کنید. هر کس حزمش کم است عزمش هم کم است. حزم یعنی عاقبت اندیشی و پیامبراسلام(ص) فرمود؛ هر کاری که می کنید آخر و عاقبت آن را بسنجید.

وی افزود: یکی از راههای تقویت عزم، صبر و بردباری است و انسان می تواند با صبر، عزمش را تقویت کند؛ البته این کار مشکلی است زیرا گناه جاذبه دارد. عده ای هستند که گناه را مدتی ترک می کنند ولی دوباره به طرف گناه می روند ولی اگر رضایت خداوند و سعادت دنیا و اخرت را می خواهند باید توبه عملی کنند.

سفیر کشورمان در تاجیکستان با تشریح ابعاد زندگانی و شخصیت امام علی (ع) و نقش و جایگاه آن حضرت در اسلام با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) در خصوص ویژگی های امام علی (ع) اظهار داشت: حضرت علی(ع) در خانه خدا به دنیا آمدند و اولین شخصی بودند که به  دین اسلام ایمان آوردند. ایشان وفادارترین شخص به عهد با خدا و در همه حال و همه جا امر خدا برایشان مهمترین و رضایت پروردگار را در اولویت قرار می دادند.

شرکت کنندگان در این مراسم با قرآن بر سر گرفتن و توسل به ائمه اطهار(ع) و راز و نیاز با خداوند مهربان، برای موفقیت و پیروزی جهان اسلام دعا کردند.
همچنین مراسم احیاء شبهای قدر در شبهای نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم مبارک رمضان در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز