خبرگزاری کار ایران

آزاد سازی بیش از یک هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۹۴۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان از رفع تصرف و آزادسازی یک هزار و ۱۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری ۱۸۶ هکتار از اراضی زراعی، مراتع، سواحل دریا ورودخانه‌های استان گیلان در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایلنا، احمد آقایی ، درتشریح اقدامات دادگستری کل استان گیلان در حوزه شورای حفظ حقوق بیت المال در سال ۱۴۰۱، گفت: با توجه به اولویت‌های پانزده گانه ریاست قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ مبنی بر لزوم اهتمام هرچه بیشتر در خصوص صیانت از حقوق عامه به ویژه در امر مقابله با تصرفات و ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تغییرکاربری اراضی زراعی؛ دستگاه قضایی استان در این حوزه ورود جدی داشت و در همین راستا شورای حفظ حقوق بیت المال استان قزوین در سال کذشته نشست‌های متعددی تشکیل داده است.

وی با اشاره به ۸۶ بازدید میدانی رئیس کل دادگستری و مدیران ارشد قضایی استان گیلان از «منابع طبیعی، جنگل‌ها، مراتع و ...»، افزود: در نتیجه این بازدید‌ها و سایر اقدامات در سال گذشته ودر پی اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی جهت قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز، طی ۱۲ ماه ۱۸۶ هکتار از اراضی که به نحوغیرقانونی تغییر کاربری یافته بود با دستور دادستانی آزاد سازی و به حالت اولیه اعاده شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان با اعلام قلع وقمع ۶۶ مورد از بنا‌ها و مستحدثات غیر قانونی استان، افزود: در سال گذشته به ۶۸۵ فقره پرونده منابع طبیعی رسیدگی شد.

آقایی همچنین تعداد پرونده‌های تشکیل شده موضوع منابع طبیعی در محاکم استان گیلان  را ۵۹۴ فقره اعلام کرد و گفت: یک هزار و ۱۵ هکتار از «اراضی ملی، منابع طبیعی، مراتع، جنگل سواحل دریا و حریم رودخانه‌های استان گیلان» که عموما توسط متصرفان غیر بومی اشغال شده بود با همت دادگستری استان در سال گذشته آزاد سازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز