خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های بزرگداشت ۱۲ فروردین در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۴۱۴۲

نشست خبری بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی عرب انصاری معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین عرب انصاری، ۱۲ فروردین را یکی از مصادیق مهم یوم‌الله عنوان کرد و اظهار کرد: یوم‌الله عنوانی است که در آموزه‌های الهی قرآن مجید یادآوری آن مورد توجه و تأکید قرار گرفته است. همه روزها روز خداست، اما یوم‌الله در میان روزهای خدا روزی با جلوه متفاوت و برجستگی ملموس و مشهود است. روزی که با ویژگی‌های منحصر به فرد از روزهای دیگر متمایز می‌گردد.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: وجه تمایز یوم‌الله دوازدهم فروردین ۱۳۵۷، تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی با رأی بی‌نظیر ملت انقلابی ایران و آرای ۹۸/۲ درصد به جمهوری اسلامی است. تأسیسی مبارک که طومار نظام‌ مزدور و وابسته سلطنتی را در هم پیچید و هویتی جدید مبتنی بر ارزش‌های الهی رقم زد و پویایی و کارآمدی اسلام ناب را برای تأسیس یک نظام مردم‌سالار واقعی به اثبات نشست.

عرب انصاری با بیان اینکه ملت بزرگ ایران، ملت کارهای بزرگ است، افزود: آنچه این توصیف و تأیید را در این دوران عینیت بخشیده و به باور نزدیک می‌سازد، انقلاب کبیر اسلامی و با فاصله‌ای کوتاه تأسیس نظام مردم‌سالار دینی یعنی جمهوری اسلامی ایران و بالندگی و اقتدار و درون‌زایی قدرت و عزت در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به برکات استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: همه اذعان دارند که نظام پیشین کشور ایران یک حکومت دیکتاتور و به تمام معنا وابسته و فاسد بود. امروز در سایه نظام جمهوری اسلامی ملت بزرگ ایران واجد یک نظام الهی و مستقل و قدرتمند و پرچمدار آزادگی و حریت و عزت و عظمت در جهان است.   

 معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، خاطرنشان کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت بزرگ آن، محور توجه جهانیان قرار گرفته و دارای جایگاهی رفیع در معادلات جهانی است، سرآغاز این عزت و عظمت حماسه تاریخی ملت ایران در رفراندوم نظام و رأی ۹۸/۲ درصدی به جمهوری اسلامی بوده است.

عرب انصاری با اشاره به اینکه ابهت قدرت‌های فاسد و جنایتکار در جهان شکسته شده است و این از دستاوردهای بزرگ تأسیس نظام جمهوری اسلامی است، گفت: امروز همگان و به‌خصوص اندیشمندان غربی و شرقی، غیرمسلمان و مسلمان بر این عقیده استوارند که تأثیرات انقلاب اسلامی جهان را در نوردیده و برکات تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی از مرزهای کشور فراتر رفته، جهان اسلام را متأثر ساخته و روند جهان بشری را دگرگون کرده است.

وی استقرار جمهوری اسلامی و نظام مردم‌سالار دینی را آغازی بر خاتمه‌ جولان لیبرال دموکراسی غربی برشمرد و افزود: نظام جمهوری اسلامی دارای ظرفیت بزرگ الهام‌بخشی به جهان به‌خصوص جهان اسلام بوده و می‌باشد و کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی مهم‌ترین عامل توجه افزون‌تر به این ظرفیت بی‌نظیر است و دشمنی‌های جهان‌سلطه نیز برای لطمه به این کارآمدی سامان می‌یابد و آنچه عاید دشمنان این نظام شده است شکست‌های پی‌درپی در برابر ظرفیت عظیم نظری و کارآمدی عملی این نظام است که حاصل هدایت‌های الهی حضرت امام خمینی رحمت‌الله‌علیه و جانشین شایسته‌اش حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و ایستادگی ملت بزرگ ایران بر آرمان‌های الهی و انسانی خویش است.

عرب انصاری افزود: روز بزرگ یوم‌الله ۱۲ فروردین به‌عنوان یک روز تاریخی و تاریخ‌ساز بایستی محور توجه ملت بزرگ ایران و جامعه جهانی قرار گیرد و از رهگذر این توجه، ارزش‌های نظام اسلامی تبیین و تحلیل گردد.

معاون حقوقی، امورمجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه روز دوازدهم فروردین از روزهای مظلوم در تاریخ است، گفت: شرایط ایام وقوع این روز تاریخی با تعطیلات و سفرهای نوروزی در کشور به‌گونه‌ای است که محدودیت‌هایی را در برگزاری شایسته این روز و به تبع آن توجه متناسب به دستاوردهای این روز بزرگ را به‌وجود آورده است؛ لیکن امسال این ایام با ماه مبارک رمضان، ماه بهار قرآن مصادف بوده و بهترین فرصت برای انس هرچه بیشتر با معارف قرآنی است و باید از این فرصت کم نظیر برای بیان ریشه‌های قرآنی حکومت اسلامی و مبانی جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد و شایسته است تا به نحو مناسب گرامی داشته شود.

وی در ادامه به اهم برنامه‌های بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین در سراسر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تشکیل جلسات متعدد با دستگاه‌ها و نهادها در تهران و تمامی مراکز استان‌های کشور، برنامه‌هایی را برای بزرگداشت این روز تدارک دیده است که اهم آن‌ها به شرح زیر است:

۱- روز جمعه ۱۱ فروردین ماه با محوریت پایگاه‌های نماز جمعه و حضور مردم و نمازگزاران محترم  در تهران و ۹۰۰ شهر کشور برنامه هایی پیش بینی و اجرایی می‌شود که از جمله می‌توان به دعوت از کارشناسان و تحلیلگران به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها و ائمه محترم جمعه به تبیین موضوع و قرائت بیانیه ۱۲ فروردین و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و هنری و فضاسازی پیرامونی محیط نماز جمعه با محوریت پرچم ایران به مناسبت یوم الله ۱۲ فروردین اشاره کرد.

۲- با توجه به حضور پررنگ‌تر مردم در ایام ماه مبارک رمضان در مساجد و اماکن مذهبی، و بقاع متبرکه ، استفاده از ظرفیت مساجد برای بزرگداشت مراسم یوم الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی  که تقارن با وفات ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها، داشته و ضمن تکریم ایشان،  این روز در مساجد سراسر کشور گرامی داشته خواهد شد. در تهران در ۲۲ مسجد محوری و در مساجد محوری استان ها، مراسم به شکل ویژه‌تری برگزار می شود.

۳- مراسم اهتزاز بزرگترین پرچم جمهوری اسلامی در تپه‌های عباس‌آباد روز شنبه ۱۴۰۲/۱/۱۲ از ساعت ۱۶الی ۱۸ با حضور وزیر محترم امور خارجه، سفرا و شهردار محترم تهران.

۴- مراسم بزرگداشت روز جمهوری اسلامی ایران در هفت بوستان متخب تهران (ولایت، نهج البلاغه، ملت، میدان آزادی، آزادگان، پلیس و لاله) بعد از نماز مغرب و عشاء با محوریت اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی و پخش سرود جمهوری اسلامی و اجرای مراسم نور افشانی.

۵- برگزاری مراسم یوم الله ۱۲ فروردین در برج میلاد تهران از ساعت ۱۸الی ۲ بامداد روز ۱۳ فروردین.

۶- برگزاری مراسم یوم الله ۱۲ فروردین در مصلی  امام خمینی رحمت الله علیه تهران به صورت مشترک همزمان با افتتاح نمایشگاه قرآن.

۷- با توجه به اهمیت تزئینات و فضاسازی شهری در ایام الله ۱۲ فروردین و توجه جدی به نصب پرچم ایران در مراکز عمومی و پرتردد، تبلیغات محیطی با محوریت پرچم جمهوری اسلامی در یوم الله دوازدهم فروردین با محوریت شهرداری تهران و شهرداری‌های مراکز استان ها و شهرهای کشور و در میادین اصلی برافراشته خواهد شد.

۸- راه‌اندازی پویش‌های مختلف در فضای مجازی با عنوان جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم‌تر و نه یک کلمه زیادتر، من جمهوری اسلامی را دوست دارم و… در دستورکار قرار دارد.

۹- با تلاش نوجوانان و جوانان عزیز دهه هشتادی پوسترهای تبلیغی، استوری و کلیپ با محوریت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی طراحی و تولید و در ایام منتهی به روز جمهوری اسلامی در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

۱۰- برگزاری جشنواره بادبادک‌های منقش به پرچم ایران و دیدار با خانواده‌های شهدا به مناسبت ۱۲ فروردین از دیگر برنامه‌های این ایام است.

۱۱- اجرای ویژه برنامه‌های مرتبط با موضوع ۱۲ فروردین (روز جمهوری اسلامی) برای کودکان و نوجوانان توسط کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در سطح  استان آذربایجان شرقی.

۱۲- اجرا و برگزاری مسابقات هنری ورزشی با عنوان «بی نظیرترین رفراندوم جهان» در استان البرز.

۱۳- برگزاری نشست‌های تبیینی در خصوص تحلیل حضور عزتمندانه و هوشمندانه زنان و دختران ایران‌زمین در رفراندوم ۵۸ و تحلیل واقعه اثرگذاری زنان و دختران در آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی.

۱۴- اجرای برنامه‌های خیابانی در شهرستان سرعین برای مهمانان نوروزی توسط گروه‌های هنری استان اردبیل.

۱۵- برگزاری مراسم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در شب و روز ۱۲ فروردین و استفاده از سخنرانی و برنامه جزء خوانی قرآن کریم و توزیع پرچم جمهوری اسلامی در ایستگاه‌های نوروزی، مسیرهای پرتردد استان قم به خصوص اتوبان قم -تهران.

۱۶- چاپ بروشور در موضوع تبیین و روشنگری و توزیع در اماکن گردشگری و مساجد با موضوع ۱۲ فروردین.

۱۷- تهیه و اهدای بسته های معیشتی به مستمندان  در روز ۱۲ فروردین به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان.

۱۸- برگزاری ویژه برنامه دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی و مسابقات و جشن‌های فرهنگی ویژه نوجوانان و جوانان دهه هشتادی و نودی در کنار ساحل خلیج فارس استان بوشهر.

۱۹- برگزاری دو مراسم محوری در (بقعه آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه) و (بقعه آقا سید قاسم و آقا سید ابراهیم در آستارا) با دعوت از سخنران برجسته در ۱۱ و ۱۲ فروردین در سطح استان گیلان.

۲۰- راهپیمایی دوچرخه‌سواران و موتورسواران با نصب پرچم جمهوری اسلامی ایران در بلوار ساحلی خلیج‌فارس استان هرمزگان در روز یوم الله ۱۲ فروردین.

۲۱- برپایی ایستگاه‌های ویژه توزیع پرچم در مرکز تاریخی و باستانی شهرسوخته سیستان و بیت مقام معظم رهبری در دوران تبعید قبل از انقلاب در ایرانشهر سیستان و بلوچستان.

۲۲- برگزاری نماز شکر در روز دوازدهم فروردین، در بقاء متبرکه و به صورت ویژه در امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد - امامزاده حمزه علی - امامزاده سید محمد بارده - امامزاده سیدبهاءالدین استان چهارمحال و بختیاری.

۲۳- برگزاری ویژه برنامه‌هایی در حرم مطهر رضوی ویژه زائران عرب زبان و غیر ایرانی در رواق دارالحجه حرم مطهر رضوی استان خراسان رضوی در روز ۱۲ فروردین.

۲۴- برگزاری مراسم ویژه با حضور هنرمندان ارزشی همراه با برنامه‌های مفرح و متنوع در آرامگاه باباطاهر و آرامگاه بوعلی و سایر گردشگاه‌های استان همدان و دیگر استان های کشور.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز