خبرگزاری کار ایران

در اولین جلسه شورای‌عالی اشتغال در سال جدید مطرح شد؛

ماموریت رئیسی به وزیر کار برای اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری/ تداوم روند رفع موانع کسب و کار در سال جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۹۵۵

رئیس‌جمهور بر ضرورت تمرکز ویژه بر اشتغال‌آفرینی در استان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر تاکید کرد و به وزیر کار ماموریت داد اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری به ویژه ایجاد اشتغال برای اقشار تحصیل‌کرده در این استان‌ها را به صورت ویژه در دستورکار قرار دهد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه، در هشتاد و چهارمین جلسه شورای‌عالی اشتغال، با اشاره به نقش مهم اشتغال در تحقق شعار سال گفت: بحمدالله آمارهای سال گذشته نشان دهنده کاهش بیکاری است، اما قطعا نمی‌توان به این میزان از اشتغالزایی اکتفا نمود و باید با کار و اقدام جهادی زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرد.

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت تمرکز ویژه بر اشتغال‌آفرینی در استان‌های دارای نرخ بیکاری بالاتر تاکید کرد و به وزیر کار ماموریت داد اشتغالزایی و کاهش معضل بیکاری بویژه ایجاد اشتغال برای اقشار تحصیل‌کرده در این استان‌ها را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.

تداوم روند رفع موانع اشتغال و کسب و کارها در سال جدید دومین دستور رئیس جمهور در جلسه امروز بود و دکتر رئیسی با بیان اینکه برداشتن موانع از پیش پای متقاضیان ایجاد اشتغال از جمله وظایف مهم دولت است، اظهار داشت: تسهیل و ساماندهی صدور مجوز کسب و کارها یکی از اقدامات بسیار خوب و موثر دولت در زمینه اشتغال‌آفرینی بود و با توجه به فراهم بودن زمینه اشتغال در کشور، استمرار این رویه در راستای رفع موانع اشتغال، نقش مهمی در اشتغالزایی و کاهش بیکاری ایفا خواهد کرد.

رئیسی در ادامه با تاکید بر اهمیت تامین مالی و تخصیص به موقع اعتبارات افزود: نگاه دستگاه‌های مسئول در زمینه تامین مالی نیز صرفا نباید به بانک‌ها معطوف باشد، بلکه باید زمینه مشارکت مردم با تضمین سود و سرمایه در این بخش مورد توجه قرار گیرد.
رئیس جمهور در جلسه امروز شورای‌عالی اشتغال همچنین به برخی اقدامات برای کمک به افزایش اشتغال در کشور اشاره و دستگاه‌های مسئول را مکلف به انجام آنها کرد.

رئیسی به نقش مراکز مشاوره کارآفرینی در حوزه اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: اگر این مراکز به صورت موثر به وظایف خود در زمینه پرورش مهارت‌های کارآفرینی و ارتقای توانمندی‌های دانشجویان و دانش آموختگان نسبت به کارآفرینی بپردازند، قطعا نقش قابل توجهی در ایجاد اشتغال در کشور ایفا خواهند کرد.

رئیس جمهور همچنین آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور را مکلف کرد در کنار آموزش، مهارت آفرینی و افزایش مهارت در دانش آموزان و دانشجویان را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

«تلاش برای فعال‌تر کردن تعاونی‌ها و بخش خصوصی»، «توجه به دیگر شاخه‌های اقتصاد از جمله اقتصاد روستا، دیجیتال، دریا و گردشگری»، «اهتمام ویژه به افزایش بهره‌وری و شغل باکیفیت»، «فعال‌سازی واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل» و «توجه به اشتغال مرزی برای مرزنشینان با ایجاد بازارچه‌های مرزی» از جمله دستورات رئیس جمهور برای تحقق اهداف دولت در حوزه اشتغال در این جلسه بود.

رئیسی همچنین با تاکید بر اهمیت نقش مشاغل خانگی در کاهش نرخ بیکاری به وزیر کشور ماموریت داد تا فرمانداران و شهرداران را در استان‌ها و شهرستان‌ها به ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی، مکلف نماید.

در این جلسه ۱۳ مصوبه در راستای حمایت از توسعه و پایداری اشتغال، تسریع، تسهیل و تداوم ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی به تصویب اعضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز