خبرگزاری کار ایران

لبنان:

تحول در روابط عربستان و ایران فرصتی است تا در منطقه نفسی بکشیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۵۷۷

نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان گفت که توافق در روابط عربستان و ایران بر کل منطقه از جمله لبنان تاثیر مثبت می‌گذارد.

به گزارش ایلنا، نجیب میقاتی در گفت وگویی با روزنامه الشرق الأوسط توضیح داد که عربستان طرفی دارای نفوذ قوی در جهان عرب است و ثقل عربی، اسلامی و منطقه‌ای گسترده‌ای دارد و توافق در روابط عربستان و ایران بر کل منطقه از جمله لبنان تاثیر مثبت می‌گذارد.

وی تاکید کرد که آرامش و توقف دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه موجب افزایش سطح توسعه می‌شود.

میقاتی افزود که تحولات عربستان و ایران فرصتی است تا در منطقه نفسی بکشیم و به آینده بنگریم.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان تلویحا اشاره کرد که بین پیشرفت روابط عربستان و ایران و تاثیر آن بر جهان عرب، با پرونده انتخابات ریاست جمهوری در لبنان ارتباطی وجود ندارد.

میقاتی با تایید سخنان فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان گفت که ما نباید منتظر خارج باشیم و خودمان باید به وظیفه‌مان برای انتخاب رئیس‌جمهور و بازسازی نهادهای ملی و آغاز حل مشکلات بسیار و بزرگمان عمل کنیم.

ایران و عربستان روز جمعه 10 مارس با میانجیگری چین، توافقی درخصوص ازسرگیری روابط دیپلماتیک امضا کردند و قرار است طی دو ماه سفارت های خود را افتتاح کنند.

بیانیه مشترک پس از چند روز مذاکرات رؤسای شورای امنیت ملی ایران و عربستان در پکن، امضا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز