خبرگزاری کار ایران

مالکی در گفت‌وگو با ایلنا:

امیدواریم نتایج سفر گروسی ما را به میز مذاکره نزدیک کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۷۰۱۴

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طی ماه‌های گذشته اتفاقات و حوادثی در کشور ما رقم خورد که در جریان این وقایع ما به وضوح دخالت بیگانگان و کشورهای غربی را مشاهده کردیم و در واقع همین موضوع باعث شد که ما فاصله زیادی از میز مذاکره بگیریم.

فداحسین مالکی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا «در رابطه با سفر گروسی و نتایج آن، گفت: سفر آقای گروسی در این شرایط به کشور ما با سفر‌های قبلی او کاملا متفاوت است، تفاوت این سفر با گذشته در این است که طی ماه‌های گذشته اتفاقات و حوادثی در کشور ما رقم خورد که در جریان این وقایع ما به وضوح دخالت بیگانگان و کشورهای غربی را مشاهده کردیم و در واقع همین موضوع باعث شد که ما فاصله زیادی از میز مذاکره بگیریم.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی سفر آقای گروسی حامل پیام بود، یعنی این بار نیامده‌ بودند که دوباره بخواهند نسبت به تحمیل موضوعی به جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند بلکه به‌دنبال شفاف‌سازی بودند.

مالکی تصریح کرد: شفاف سازی به این معنا که به نوعی بخواهند در ایران اعتمادسازی انجام دهند، علت هم این است که از سوی دیگر خود ما می‌دانیم که به‌هرحال تاکنون درخصوص موضوع هسته‌ای، ایران نهایت همکاری را با آژانس داشته و این آژانس بوده که تحت تاثیر کشورهای غربی و آمریکا بوده است.

وی در اظهار داشت: به هر حال امیدوار هستیم که سفر آقای گروسی باعث شود که ما به میز مذاکره نزدیک‌تر شویم و این مساله در صورتی محقق می‌شود که طرف غربی که در مساله برجام به صورت آشکار بدعهدی کرده است دست از نگاه غیرفنی و سیاسی به مساله مذاکرات هسته ای بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز