خبرگزاری کار ایران

نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

اعضای شورای راهبردی روابط خارجی افراد باتجربه، مجرب و صالحی هستند/ باید از تمام ظرفیت‌های دیپماتیک کشور استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۶۵۹

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اعضای شورای راهبردی و شخصیت‌هایی که اسامی‌شان در خبرها آمده می‌توانند به مساله مذاکرات کمک کنند هم در قالب نقش مشورتی و همفکری و هم در قالب مسئولان اجرایی و مذاکره‌کننده، منتها اینکه چه تصمیمی گرفته شده است و مسئولیتی به فرد یا افرادی محول شده یا رهبری از این دوستان مشورت خواسته باشند، من اطلاع دقیقی ندارم.

حسین نوش‌آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه برخی اخبار مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر واگذاری مذاکرات احیای برجام به علی لاریجانی، کمال خرازی و عباس عراقچی (رئیس و دبیر شورای راهبردی روابط خارجی)، گفت: شورای راهبردی روابط خارجی یکی از شوراهای مشورتی رهبر انقلاب هستند و حتما در بحث‌های کلان ملی و مسائل بین المللی می‌توانند صاحب نقش باشند به این معنا که نظر مشورتی ارائه داده و همفکری کنند در مسائلی که به آن محول می‌شود و یا اینکه در توسعه روابط راهبری کمک کنند.

وی ادامه داد: مساله برجام و احیای توافق برای رفع تحریم‌ها هم می‌تواند یکی از موضوعاتی باشد که این عزیزان به آن بپردازند یا از آن‌ها نظر مشورتی و کمک گرفته شود. بالاخره این یک ظرفیت دیپلماتیک است که در کشور ما وجود دارد و افرادی هم که در این شورا عضو هستند، افراد باتجربه، مجرب و صالحی هستند و می‌توانند کمک کنند.

سفیر تهران در مسقط در زمان مذاکرات سال ۹۰ میان ایران و آمریکا درخصوص مقایسه میان احتمال پیش‌برد مذاکرات توسط این گروه سه نفره به جای نهادهای دیگر و مقایسه با مذاکرات سال ۹۰، عنوان کرد: من خبر رسمی و دقیق از این مساله نشنیده‌ام، در همین فضای مجازی در خبرها دیدم اما به شخصه اعتقاد دارم که از همه ظرفیت‌ها باید استفاده شود. ببینید اعضای شورای راهبردی و شخصیت‌هایی که اسامی‌شان در خبرها آمده می‌توانند به مساله مذاکرات کمک کنند هم در قالب نقش مشورتی و همفکری و هم در قالب مسئولان اجرایی و مذاکره‌کننده، منتها اینکه چه تصمیمی گرفته شده است و مسئولیتی به فرد یا افرادی محول شده یا رهبری از این دوستان مشورت خواسته باشند، من اطلاع دقیقی ندارم.

وی افزود: وزارت امور خارجه و شخص وزیر یک وظایفی دارد، شورای عالی امنیت ملی به عنوان نهاد بالادستی وظیفه و نقش دیگری دارد، آن‌ها هم شرایط را رصد می‌کنند و تصمیمات کلان اتخاذ می‌کنند؛ لذا تا زمانی که خبری به صورت رسمی اعلام نشود، نمی‌توان قضاوت کرد که این اتفاق چطور خواهد بود و چه تاثیری بر روند مذاکرات احیای برجام خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز