خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار با همتای ارمنستانی:

در مسیر اجرای نقشه راه گسترش روابط دوجانبه حرکت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۵۱۱۱

وزیر امور خارجه روابط میان ایران و ارمنستان را تاریخی خواند و با اشاره به دیدار بسیار خوب و مهم مقامات عالی‌رتبه دو کشور در تهران و توافقات انجام شده، تاکید کرد: خوشبختانه ما در مسیر اجرای نقشه راه دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه حرکت می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در خلال دیدارهای دوجانبه دیپلماتیک خود در ژنو، با میرزویان آرارات، وزیر امور خارجه ارمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات مختلف روابط دوجانبه، برخی موضوعات مورد علاقه منطقه‌ای و بین‌المللی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گفت. 

وزیر امور خارجه روابط میان ایران و ارمنستان را تاریخی خواند و با اشاره به دیدار بسیار خوب و مهم مقامات عالی‌رتبه دو کشور در تهران و توافقات انجام شده، گفت: خوشبختانه ما در مسیر اجرای نقشه راه دو کشور برای گسترش روابط دوجانبه حرکت می‌کنیم. 

وی ادامه داد: لازم است برای تحقق توافق روسای دو کشور برای افزایش مبادلات تجاری فی‌مابین، تلاش‌های مشترک افزایش یابد.

امیرعبداللهیان در ارتباط با تحولات قفقاز جنوبی نیز ضمن تاکید بر حمایت ایران از صلح، ثبات و امنیت در منطقه، بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص پایداری مرزهای بین‌المللی و عدم تغییرات ژئوپلیتیکی در مرزهای مشترک کشورها تاکید کرد و اظهار داشت: ما این موضع خود را صراحتا اعلام کرده و به اطلاع طرف‌های مختلف رسانده‌ایم. 

وی از حضور مثبت و موثر همسر نخست‌وزیر ارمنستان در اجلاس زنان تاثیرگذار در تهران تشکر کرد و با اشاره به ایجاد دبیرخانه این کنفرانس در تهران، ابراز امیدواری کرد که اعلام آمادگی ایروان برای میزبانی دومین‌ نشست این کنفرانس به خوبی انجام شود و طرف ایرانی آماده کمک و حمایت از برگزاری موفقیت‌آمیز آن است. 

اشاره به ظرفیت‌های خوب همکاری مشترک در چارچوب اتحادیه اقتصادی اورآسیا و همکاری‌های ترانزیتی از دیگر موضوعات مورد اشاره وزیر امور خارجه در این دیدار بود.

امیرعبداللهیان بر ضرورت اجرای توافقات حاصله در آخرین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد. 

میزویان آرارات، وزیر امور خارجه ارمنستان نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از دیدار جاری و نیز گفت‌وگوهای قبلی با همتای ایرانی در تهران، به دیدار و توافقات بسیار خوب میان مقامات عالیه دو کشور در تهران و همچنین حضور و مشارکت همسر نخست‌وزیر کشورش در اجلاس زنان تاثیرگذار در تهران اشاره کرد و از روند توسعه مناسبات دو کشور در همه زمینه‌ها استقبال کرد.

وی از گشایش کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قاپان اظهار خرسندی و تصریح کرد: کشورش بر ضرورت تقویت روابط با ایران تاکید دارد و از این روند استقبال می‌کند. 

وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین طرف ایرانی را در جریان آخرین تحولات مرتبط با وضعیت قفقاز جنوبی قرار داد. 

آرارات به طور متقابل از همکاری در زمینه های ترانزیت بین دو کشور و به صورت چند جانبه حمایت کرد.

وی تلاش مشترک برای تحقق توافقات روسای دو کشور برای ارتقای حجم تبادل تجارت دوجانبه را مهم دانست و خاطرنشان کرد که کشورش از تقویت همکاری‌های شرکت‌های دو کشور حمایت می‌کند.

وزیر امور خارجه ارمنستان با تاکید بر اهمیت صلح و ثبات در منطقه، همکاری‌های دو کشور در این زمینه را سازنده و به نفع منطقه توصیف کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز