خبرگزاری کار ایران

گیلانی در نطق میان دستور:

رویکرد اساسی و قطعی بودجه ۱۴۰۲ باید به نفع اقشار مستضعف و محروم جامعه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۷۴۴

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد اساسی و قطعی مجلس در بودجه سال ۱۴۰۲ باید به نفع اقشار مستضعف و محروم جامعه باشد، گفت: وابستگی پایه اقتصاد کشور به دلار را باید از بین بfریم و ارزش پول ملی را ارتقاء دهیم تا گرانی‌های پی‌در پی متوقف شود.

به گزارش ایلنا، سهراب گیلانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به حضور با شکوه ملت ایران در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، گفت: وسعت و عظمت حضور مردم یادآور لحظه‌های ورود امام(ره) به ایران اسلامی در سال ۱۳۵۷ را تجلی کرد و عملا پاسخی کوبنده تر از همیشه به امریکا و ضد انقلاب داد. این پیروزی‌های مستمر که نوید بخش طلیعه خورشید ظهور است، مبارک باد. به همین مناسبت در مقابل مردم عزیز ایران به خصوص مردم استان خوزستان و شهرستان‌های شوشتر و گتوند سر تعظیم فرود می‌آورم و درود می‌فرستم.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، افزود: رویکرد اساسی و قطعی بودجه سال ۱۴۰۲ باید به نفع اقشار مستضعف و محروم جامعه باشد و وابستگی پایه اقتصاد کشور به دلار را باید از  بین ببرد و ارزش پول ملی را ارتقاء دهد. اگر چنین نشود هر روز شاهد گرانی خواهیم بود که پشت ملت را می‌شکند، همچنانی که از سال ۱۴۰۰ تاکنون بی‌ثباتی قیمت و گرانی‌های پی‌در پی اکثر مردم را به ستوه آورده است البته که ملت با صبر و شکیبایی ستودنی همراهی و استقامت کردند.

ضرورت پرهیز مجلس از گران شدن قیمت بنزین و گازوئیل در سال ۱۴۰۲

وی در ادامه نطق میان دستور خود خطاب به نمایندگان مجلس، اظهار کرد: حال نوبت ما رسیده که در بودجه سال ۱۴۰۲ حمایت خود را در تامین سبد معیشتی ارزان، ساخت مسکن، رشد اشتغال پایدار و کنترل گرانی‌های بی رویه و رایگان ماندن آب شرب، گاز و برق خانگی تضمین کنیم. همچنین کشاورزان و دامدارن عزیز را با تامین نهاده های کشاورزی و نهادی ارزان‌تر باید نجات دهیم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، افزود: بخش خصوصی یعنی سرمایه گذاران داخلی را حمایت کنیم و این فرایند فساد آلود و طولانی را از سر راه آنها برداریم و مشوق های منطقی را شناسایی و اعمال کنیم. تقاضا دارم نمایندگان عزیز با عنایت ویژه، گران شدن قیمت بنزین و گازوئیل را در سال ۱۴۰۲ کنترل و در صحن حتما حمایت کنند که چنین گرانی نداشته باشیم، در این مقطع آنچه گفته شد از تکالیف نمایندگان مجلس انقلابی و خدمت‌گزار به ملت است و بدیهی بوده که مردم با چشمانی باز ما را داوری خواهند کرد.

دشمنان در پی تضعیف دولت مردمی و مجلس انقلابی

گیلانی با بیان اینکه دشمنان در پی تضعیف دولت مردمی و مجلس انقلابی هستند، تصریح کرد: دولت در تعامل و همکاری با مجلس و نمایندگان باید بیش از پیش اهتمام ورزد و بهانه‌های اختلاف انگیز را از بین ببرد البته که نمایندگان مردم با تشخیص صحیح از موقعیت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشور بیشتر از قبل آماده همکاری با دولت هستند زیرا معتقدیم این همکاری دو جانبه وحدت آفرین و پیش برنده است و با پیروی از رهبری عزیز که فرمودند روح تعامل، سازگاری و توافق باید بر هر سه قوا باید حاکم باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر تعامل مستمر بین دولت و مجلس اصلاح و بیشتر گردد، موجب می‌شود دیگر شاهد این حجم از تذکرات شفاهی، کتبی، طرح سوالات و استیضاح‌ها در مجلس نباشیم و بالعکس شاهد وحدت رویه و پیشرفت در تحقق اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها خواهیم بود و رضایت مندی بیشتری برای مردم عزیز به ارمغان می‌آوریم.

وی خطاب به هیات رئیسه مجلس یازدهم، گفت: هیات رئیسه و رئیس مجلس باید به تذکرات، طرح سوالات و استیضاح توسط نمایندگان تا حصول نتیجه توجه داشته و با اهتمام بیشتری، آنها را رسیدگی کنند و اجازه ندهند که فریاد نمایندگان که همان فریاد ملت ایران است، کم اثر، بی اثر و یا خنثی شود.

ضرورت تسریع در حل مشکلات معلمان/ تمام شهرستان‌های خوزستان به عنوان مناطق جنگی معرفی شود

گیلانی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: حل مشکلات معلمان، نهضتی‌ها، پیش دبستانی‌ها، حق التدریسی‌ها و غیرانتفاعی‌ها با سرعت بیشتری اقدام نمایید. ساماندهی لازم است تا معلمان از این سردرگمی‌ها نجات یابند و کسری معلم از بین این افراد تامین شود. این نوع نگاه در وزارت آموزش پرورش جمهوری اسلامی نه تنها پسندیده نیست بلکه ظالمانه است.

وی خطاب به دولت و وزرات نفت، گفت: انتظار داریم مرحله دوم آلایندگی نفت در استان خوزستان اجرا شود، همچنین از  پرداخت مرحله اول آلایندگی تشکر و قدردانی می‌نمایم. همچنین از ستاد کل نیروهای مسلح درخواست داریم که تمام شهرستان های خوزستان را به عنوان مناطق جنگی معرفی نمایید. مجمع نمایندگان خوزستان آمادگی انجام مباحث تخصصی و کارشناسی نظامی را در این خصوص دارند.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی در پایان از وزرای راه و شهرسازی نیرو، استاندار عزیز و اخلاق مدار خوزستان، معاون عمرانی استاندار و مدیران کل دو وزارتخانه برای رسیدگی‌هایی خوبی به این استان داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز