خبرگزاری کار ایران

سرلشکر سلامی در سفر دوباره به مناطق زلزله‌زده خوی:‌

با تمام توان در بازسازی مناطق زلزله‌زده در کنار مردم هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۱۴۶۸

فرمانده کل سپاه در سفر دوباره به مناطق زلزله‌زده خوی و بازدید میدانی از نحوه آواربردا‌‌ری ‌مناطق زلزله‌زده تاکید کرد: سپاه همانند روزهای نخست زلزله، با تمام توان این‌بار در بحث آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده در کنار مردم است.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در بدو ورود به خوی در کمپ شهرک ولی عصر این شهرستان حاضر شد و از وضعیت اسکان مردم زلزله‌زده بازدید کرد.

پس از این بازدید، وی از روند آواربرداری و بازسازی برخی منازل مسکونی و نیز اقدامات گروه‌های جهادی و ماشین‌آلات سپاه که در این مناطق مشغول آواربرداری هستند، بازدید میدانی کرد.

فرمانده کل سپاه در این بازدید گفت: سپاه همانند روزهای نخست زلزله، با تمام توان این بار در بحث آواربرداری و بازسازی مناطق زلزله‌زده در کنار مردم است.

سلامی با اشاره به حضور نیروها و امکانات سپاه در منطقه اظهار داشت: ماشین‌آلات مهندسی و اکیپ‌های بسیج سازندگی و بیش از ۶۰ گروه جهادی در منطقه مشغول خدمت‌رسانی هستند‌‌.

وی در پاسخ به درخواست‌های مردم درباره لزوم رسیدگی به وضع مستاجران زلزله‌زده تصریح کرد: دولت تسهیلاتی برای مستاجران در نظر مصوب کرده است و برای تاکید با مسئولان استانی در این باره حتما صحبت می‌کنیم تا نگرانی‌ها و دغدغه‌ها به صورت جدی پیگیری شود. بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی با سرعت انجام می‌شود.

فرمانده کل سپاه در بدو ورود در کمپ شهرک ولی عصر خاطرنشان کرد: سپاه در کنار مجموعه دولت و سایر ارگان‌ها تمام امکانات خود را جهت کاهش مشکلات مردم و بازسازی سریع خانه‌های تخریبی گسیل کرده است.

سلامی در بازدید از یکی از خانه‌های بازسازی شده که در زلزله ۱۳ مهر خوی آسیب‌دیده بود، ابراز داشت: همانند این خانه‌ها که در کمتر از شش ماه به اتمام رسید، تلاش می‌شود خانه‌های تخریب شده در زلزله اخیر نیز به زودی بازسازی شود.

وی با تقدیر از تلاش همه مجموعه‌های خدمت‌رسان بیان کرد: همه تلاش‌ها بر این جهت متمرکز شده تا مردم هرچه سریع‌تر از این شرایط خارج شوند و مشکلات مردم به سرعت رفع شود.

فرمانده کل سپاه با اشاره به خدمات قرارگاه حمزه سیدالشهدا، سپاه شهدا، بسیج سازندگی و گروه‌های مهندسی و جهادی سپاه یادآور شد: ضمن استمرار خدمات که رضایت مردمی را هم به دنبال داشته است، دستور دادیم تا در برخی حوزه‌ها مانند پخت غذا ظرفیت بیشتری ایجاد شود و به تعداد بیشتری از مردم خدمات‌رسانی شود.

سلامی با اشاره به لزوم بازگشت سریع به وضع قبل از زلزله عنوان کرد: مردمی که منازل‌شان آسیب‌ندیده به دور از فضای نگرانی و شایعات می‌توانند به خانه‌های خود برگردند.

وی با تاکید بر پیگیری نگرانی مردم شهرستان خوی گفت:‌ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا انتهای مشکلات در کنار مردم است.

فرمانده کل سپاه پس از بازدید از کمپ‌های شهرک ولیعصر و آواربرداری برخی منازل توسط سپاه، راهی روستای مرتضی قلی کندی شد.

گفتنی است؛‌ سردار محمد تقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام، سردار حبیب شهسواری فرمانده سپاه شهدای استان، سردار علایی فرمانده سپاه خوی، یاسر رهبر دین معاون عمرانی استاندار و کاظمی فرماندار شهرستان خوی در این بازدید وی را همراهی می‌کنند.

این دومین سفر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲۰ روز اخیر به مناطق زلزله‌زده خوی است. قبل‌تر نیز سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه از منطقه بازدید داشته است.

از اولین ساعات زلزله بیش از ۲۵۰ جهادگر بسیجی در قالب ۶۰ گروه جهادی بسیج سازندگی در منطقه حضور یافته و مشغول امدادرسانی هستند‌.

گروه‌های مهندسی با ادوات و ماشین‌آلات مهندسی سپاه نیز در بحث آوار برداری و بازسازی منازل آسیب‌دیده مشغول کمک‌رسانی هستند.

همچنین قرارگاه حمزه سیدالشهدا با برپایی آشپزخانه، با پخت و توزیع روزانه ۱۵ هزار پرس غذای گرم در بین مردم و استقرار نانوایی سیار در منطقه و همچنین اکیپ‌های سیار بیمارستان شهید عارفیان سپاه مشغول خدمت‌رسانی هستند.

لازم به ذکر است،‌ مدیریت و خدمت‌رسانی در اکثر کمپ‌ها نیز با نیروهای جهادگر بسیجی سپاه است و در اکثر این کمپ‌های تحت مدیریت سپاه استقرار سرویس‌های بهداشتی و حمام توسط سپاه نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز