خبرگزاری کار ایران

رئیسی پیش از عزیمت به چین:

توسعه روابط با پکن عقب‌ماندگی جدی دارد/ امضای ۲۰ سند همکاری در سفر به چین

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۳۲۷

رئیس‌جمهور اراده جدی ایران و چین برای ارتقای سطح روابط را زمینه بسیار مناسبی برای تحقق این هدف توصیف و تاکید کرد: دو کشور روابط خوبی در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، مسائل مالی و پولی دارند که گسترش آنها باید با جدیت دنبال شود.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی عصر امروز دوشنبه، پیش از عزیمت به چین در گفت‌وگویی درباره برنامه‌های سفر رسمی خود به این کشور با اشاره به اینکه این سفر به دعوت رسمی شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین انجام می‌شود، گفت: در این سفر در وهله اول اجرای سند راهبردی ۲۵ ساله‌ای که بین دو کشور به امضا رسیده دنبال می‌شود.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین روابط گسترده‌ای دارند، اما ظرفیت‌های متنوع دو کشور، زمینه مناسبی برای ارتقای سطح همکاری‌های فیمابین به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری فراهم آورده است، اظهار داشت: در توسعه روابط با چین یک عقب‌ماندگی جدی داریم که باید آن را برطرف کنیم.

رئیسی ایران و چین را دو کشور مستقل با منافع مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی دانست و تصریح کرد: جبران عقب‌ماندگی توسعه روابط دو کشور نیازمند شناخت دقیق ظرفیت‌های متقابل و تلاش برای تبادل و بالفعل کردن این ظرفیت‌ها به ویژه در عرصه اقتصادی است.

رئیس‌جمهور اراده جدی دو کشور برای ارتقای سطح روابط را زمینه بسیار مناسبی برای تحقق این هدف توصیف و خاطرنشان کرد: دو کشور روابط خوبی در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، مسایل مالی و پولی دارند که گسترش آنها باید با جدیت دنبال شود.

رئیسی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای امضای ۲۰ سند همکاری در این سفر میان مسئولان و مقامات عالی دو کشور، ابراز داشت: توسعه روابط راهبردی دو کشور در عرصه‌های دوجانبه و منطقه‌ای به شکل جدی دنبال خواهد شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به عضویت قطعی ایران در سازمان همکاری شانگهای و گسترش روابط منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران با چین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های این سازمان بیان کرد: عضویت ایران در سازمان شانگهای زمینه مناسبی برای گسترش روابط با همه کشورهای آسیایی از جمله کشور بزرگ چین است.

رئیسی به مواضع و دیدگاه‌های مشترک ایران و چین درباره مسائل بین‌المللی اشاره کرد و یادآور شد: دو کشور در زمینه مقابله با یکجانبه‌گرایی و برخورداری از استقلال سیاسی مواضع مشترکی دارند که ما را کنار هم قرار داده و باعث شکل‌گیری همکاری‌های خوبی میان ایران و چین در حوزه‌های سیاسی و بین‌المللی شده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: در این سفر همچنین دیدارهایی با رئیس‌جمهور چین و مسئولان عالی این کشور خواهیم داشت و اعضای هیات عالی‌رتبه همراه نیز دیدارها و نشست‌هایی با یکدیگر خواهند داشت و امیدوارم در مجموع این سفر برای توسعه روابط همه جانبه موثر بوده و سطح روابط دو کشور را در راستای خواست دو کشور ارتقا دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز