خبرگزاری کار ایران

رئیس مجلس در پایان نظارت میدانی از مناطق زلزله‌زده خوی:

برنامه‌ریزی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده قبل از سرمای سال آینده انجام شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۳۱۶

رئیس مجلس با اشاره به نظارت میدانی که از مناطق زلزله‌زده خوی داشت و گفت‌وگو با مردم این منطقه تاکید کرد: با توجه به اظهارات استاندار آذربایجان غربی، تسهیلات برای روستاییان تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای ساکنان خسارت‌دیده شهری تا سقف ۳۵۰میلیون تومان تامین اعتبار شده است و بر اساس گزارش استاندار، برنامه‌ریزی شده است تا قبل از سرمای زمستان سال آینده خانه‌هایی که نیاز به نوسازی دارند با پرداخت تسهیلات و کمک دولت نوسازی و تعمیر شوند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در پایان بازدید چهار ساعته و نظارت میدانی خود از عملکرد دستگاه‌های امدادرسان و گروه‌های جهادی مستقر در مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی در جمع خبرنگاران گفت: در موضوع قانون حوادث غیر مترقبه و ستاد بحران باید از تجربه بازدید اخیر استفاده کنیم و در بُعد سازماندهی و فرماندهی باید تجدید نظرهایی انجام شود. با توجه به تجربه زلزله‌های گذشته امیدوارم در آینده وضعیت مطلوب‌تری داشته باشیم‌.

وی افزود: در خصوص زلزله خو‌ی نیز با توجه به شرایط خاص ژیوفیزیکی این منطقه و گسل‌های آن لازم است دقت بیشتری در ساخت شود، البته در موضوع اسکان موقت کارهای خوبی شده و مراحل خاک برداری و آوار برداری نیز آغاز شده است و آنگونه که استاندار توضیح داد، مراحل در حال انجام است. همچنین تسهیلات برای روستاییان تا سقف ۲۵۰ میلیون تومان و برای ساکنان خسارت دیده شهری تا سقف ۳۵۰میلیون تومان تأمین اعتبار شده و میلگرد، ماسه و سیمان نیز بدون اخذ وجه در اختیار صاحبان منازل قرار می‌گیرد.

قالیباف تأکید کرد: بنای مدیریت استان بر این است که تا پیش از آغاز فصل سرمای سال آینده کار نوسازی منازل آسیب دیده انجام شود و در صورت نیاز، ما در مجلس و در بودجه ۱۴۰۲ اگر ضرورتی مازاد بر پیش‌بینی‌ها بود، انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به سفر آتی کمیسیون عمران مجلس به مناطق زلزله زده استان آذربایجان غربی، گفت: برای سال آینده و در تدوین برنامه هفتم توسعه برنامه‌ریزی‌های لازم برای ساخت منازل مسکونی و زیرساخت‌های مستحکم در برابر زلزله به ویژه در مناطق زلزله خیز باید صورت گیرد.

گفتنی است؛ رئیس مجلس شورای اسلامی در بازدید ۴ساعته خود از مناطق زلزله زده شهرستان خوی با حضور در جمع مردم بدون واسطه و از نزدیک با آنها گفت‌وگو کرد و از مشکلات آنها آگاه شد.

ضعف در توضیع امکانات و چادرهای اسکان موقت، ضعف در پاسخگویی مدیریت شهری خوی و مشکلات ناشی از سرمای هوا اصلی‌ترین مشکل مردم در مناطق زلزله زده بود که با رییس مجلس مطرح کردند.

همچنین قالیباف با حضور در مدرسه شهید صیاد شیرازی خوی از اقدامات انجام شده توسط قرارگاه جهادی امام رضا (ع) برای توزیع اقلام مورد نیاز مردم مطلع شد و به نیروهای جهادی مستقر در این کمپ موقت، عرض خسته نباشید و خداقوت گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز