خبرگزاری کار ایران

کشاورززاده برگزاری مراسم روز ملی ایران در چین:

هزینه‌های زیادی پرداختیم، اما موفق شدیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۲۹۵

سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقامات چینی و سفرای کشورهای خارجی مقیم چین در سفارت جمهوری اسلامی ایران در پکن برگزار شد.پپ

به گزارش ایلنا، محمد کشاورززاده در جمع سفرا و دیپلمات‌های کشورهای مختلف گفت: مایه مباهات است که امروز به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میزبان شما مهمانان هستم. در طول تاریخ به ویژه در قرن اخیر مردم ایران تلاش و مبارزات طولانی و شکوهمندی را برای آزادی انجام دادند از انقلاب مشروطه در دهه های آغازین قرن بیستم تا ملی شدن صنعت نفت که متاسفانه به کودتای ۱۹۵۳ منجر شد، مردم ما هرگز هدف مقدس خود یعنی آزادی و عدالت را فراموش نکرده‌اند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ به رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) که ایرانیان را از اقوام و گروه‌های اجتماعی گرد هم آورد تا جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کند.

این دیپلمات ارشد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب، چهار دهه سخت و پر مخاطره را پشت سر گذاشته است، اظهار داشت: دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، دوران سازندگی و بازسازی پس از جنگ، دوران تلاش برای تقویت قوای علمی و فرهنگی، دوران تقویت و ارتقای قوای دفاعی و امنیتی نمونه‌ای از آنهاست.

به گفته کشاورززاده، جمهوری اسلامی ایران اینک پس از چهار دهه کوران سختی‌ها و دشواری‌ها و به رغم تحریم و فشار حداکثری و محدودیت‌های چهل و چهار ساله به بلوغ و توانمندی رسیده و دهه پنجم حیات خود را با سرافرازی سپری می کند و در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، دفاعی و فضایی به دستاوردهای ارزشمندی نائل شده و در حال تثبیت خود به عنوان یک قدرت برتر مستقل و با نفوذ در غرب آسیاست.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر قطب علمی و فن آوری در منطقه غرب آسیا و از رهبران منطقه در نوآوری محسوب می‌شود، تصریح کرد: در عرصه تولید علم حائز رتبه اول در منطقه غرب آسیا و در رتبه پانزدهم جهانی است، در فن آوری زیستی بیوتکنولوژی ایران به رتبه اول در غرب آسیا  تبدیل شده و با ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی فعال در این زمینه توانسته بین پنج تولیدکننده برتر بیوتکنولوژی در آسیا قرار گیرد و جایگاه دوازدهم رتبه بندی جهانی را به خود اختصاص دهد.

سفیر ایران در پکن افزود: در فن‌آوری نانو ایران در تولید مقالات به رتبه چهارم جهانی راه پیدا کرده و با چهل هزار نیروی انسانی متخصص در حوزه نانو امروز ۱۲۶۷ محصول نانو در هجده حوزه صنعتی  در ایران تولید میشود.

کشاورززاده با بیان اینکه سردمداران دروغین دموکراسی برای مقابله با قطار توسعه و پیشرفت ایران  شخصیت‌های مذهبی، علمی و فرهنگی و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کردند و ما را تحت شدیدترین تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی قرار دادند، خاطرنشان کرد: ساختن ایرانی آزاد و مستقل مستلزم مخالفت با یکجانبه‌گرایی و قلدرمأبی و هژمونی مقابله با تروریست و افراطی‌گرایی و از همه مهمتر مراقبت کامل از دیگر ملت‌های مظلوم و ستمدیده در جهان بوده که برای آن هزینه‌های مادی و معنوی بسیاری  پرداختیم.

وی با بیان اینکه داشتن کشوری آزاد و مستقل مستلزم اتخاذ سیاست‌هایی بود که قدرت های هژمون نمی‌توانند آن را تحمل کنند، ابراز داشت: آنها سیاست فشار حداکثری را علیه ما در پیش گرفتند و انواع بسته‌های تحریمی را با هدف تروریسم اقتصادی اجرا کردند تا ما را متوقف کنند. ما در این مسیر هزینه‌های زیادی پرداختیم اما موفق شدیم. ایران امروز ایرانی مستقل و تأثیرگذار است.

مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که پس از همه‌گیری کرونا و با حضور مقامات چینی، سفرا، دیپلمات‌ها، وابستگان نظامی و هموطنان مقیم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شد، مورد توجه حضار و رسانه‌های این کشور نیز واقع شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز