خبرگزاری کار ایران

حسینی در جمع خبرنگاران:

سوال از رییس جمهوری در دستور کار مجلس نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۲۰۹

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: روابط بین دولت و مجلس دارای روابط تعامل سازنده است و خبری که مطرح شد مربوط به طرح سوال از رئیس‌جمهور است در حالی که سوال از رییس جمهوری در دستور کار مجلس نیست.

به گزارش ایلنا، محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور بعد از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ارتباط با تعامل سازنده و خوب مجلس و دولت مواردی را می‌گویم. در هفته‌ای که گذشت ما استیضاح وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را داشتیم که در ابتدا تعداد امضاها قابل توجه بود اما با توضیحاتی که در بین نمایندگان انجام شد تعداد امضاها کاهش پیدا کرد و این امضاها در کمیسیون مربوطه هم به حد نصاب نرسید و از این جهت با توضیحاتی که وزیر محترم انجام داد، استیضاح منتفی شد. 

وی افزود: نمایندگان مجلس چند سوال از وزیر صمت و نفت داشتند که سوال‌کنندگان نیز قانع شدند و این موضوع بیانگر این است که نمایندگان وقتی پاسخ‌های قانع‌کننده دریافت کنند، دیگر ادامه نمی‌دهند. 

حسینی تصریح کرد: امروز در برخی از رسانه‌ها خبری تیتر شده است که هیچ مبنا و اساسی ندارد و در واقع باعث شگفتی و تعجب است. مخصوصا خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و رسانه‌هایی که در زمان اغتشاشات فعال بودند و به گونه‌ای آتش به اختیار معرکه بودند و امروز هم به دنبال کسب پیروزی جدیدی تحت عنوان اختلاف بین دولت و مجلس هستند، اخباری بیان می‌کنند که به این مسائل دامن می‌زنند تا تلقی شود که بین دولت و مجلس اختلاف وجود دارد اما همانطور که گفتم روابط بین دولت و مجلس دارای روابط تعامل سازنده است و خبری که مطرح شد مربوط به طرح سوال از رئیس‌جمهور است در حالی که سوال از رییس جمهوری در دستور کار مجلس نیست.

وی افزود: بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی باید حداقل یک چهارم نمایندگان این تقاضا را داشته باشند. در سال گذشته فقط یک بار این مورد را داشتیم و بعد نیز منتفی شد و هیچ مسئله جدیدی نبوده است. اینکه یک خبرگزاری بیاید بنویسد که احتمالا یکی از نمایندگان درصدد جمع آوری امضا است، این مورد در آغاز دهه فجر  جای تعجب دارد و ما حسن نیتی در این رفتارها نمی‌بینیم و امیدواریم رویه خودشان را اصلاح کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز