خبرگزاری کار ایران

قالیباف پیش از عزیمت به الجزایر:

آفریقا از فرصت‌های مهم اقتصادی فرهنگی جهان اسلام است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۷۶۷

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران برای عزیمت به الجزایر جهت شرکت در نشست مجالس سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: آفریقا در شرایط فعلی از فرصت‌های مهم اقتصادی فرهنگی امروز جهان اسلام است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف عصر امروز پیش از ترک تهران برای عزیمت به الجزایر به جهت شرکت در نشست مجالس سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: در این نشست بیش از ۲۰ رئیس مجلس حضور دارند که بدون شک از اهمیت ویژه‌ای با محور بحثی که مطرح است، جهان اسلام و نوسازی و توسعه در جهان اسلام، برخوردار است.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده، رفتار کشورهای غربی نسبت به امت اسلامی، اسلام هراسی و شرایط ویژه فلسطینی‌ها به خصوص بعد از روی کار آمدن نتانیاهو و اقدامات آنها در مناطق اشغالی که البته فلسطینی‌ها عکس‌العمل‌های درست و به جایی در برابر صهیونیست‌ها انجام می‌دهند، برگزاری این کنفرانس را در این مقطع، بسیار حساس کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما هم موضوعاتی را در اولویت بحث خود در این کنفرانس قرار خواهیم داد و موضوعی که به صورت ابتکاری در این کنفرانس مطرح خواهم کرد، در ارتباط با جهان اسلام و همبستگی برای صلح و توسعه پایدار است.

وی یادآور شد: در این فرصت علاوه بر نشست‌های دو و چند جانبه‌ای که در حاشیه این کنفرانس خواهیم داشت، به طور ویژه روابط دوجانبه ایران و کشور الجزایر را دنبال خواهیم کرد. یکی از فرصت‌های کم نظیر دیگر اینکه کنفرانس مذکور در شمال آفریقا برگزار می‌شود که عمدتاً کشورهای مسلمان هستند و روسای مجالسشان در این کنفرانس حضور دارند.

قالیباف گفت: آفریقا، در شرایط فعلی یکی از فرصت‌های مهم مسائل اقتصادی و فرهنگی جهان اسلام است که امیدواریم از این فرصت دو روزه، بتوانیم استفاده لازم را ببریم و در توسعه روابط به خصوص برای وحدت در بین کشورهای اسلامی، تلاش کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: امروز یکی از تلاش‌های دشمنان جهان اسلام، تفرقه بین مذاهب و فرق مختلف است که این کنفرانس و مباحث مطرح در آن فرصتی را فراهم خواهد کرد که با انسجام بیشتر وحدت منسجم تری را برای عزت امت اسلامی، پیشرفت اسلام، مبارزه با کسانی که می‌خواهند اسلام را در دنیا خدشه‌دار کنند و مسلمانان را به عنوان تروریست معرفی کنند، دنبال کنیم و بتوانیم کار جدی و اساسی را انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز