خبرگزاری کار ایران

محسن رضایی:

رهبران کوتوله و ضعیف، ته‌مانده آبروی اروپا را به باد می‌دهند/ رهبران غربی درک درستی از واقعیت‌های موجود بین‌المللی ندارند/ صدور قطعنامه علیه سپاه چیزی جز قربانی کردن امنیت نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۹۱۳

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: رهبران غربی از بایدن و مکرون تا شولتز، ظاهرا درک درستی از واقعیت‌های موجود بین‌المللی ندارند و مدام در حال بحران‌آفرینی جهانی هستند.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی در دیدار با فعالان اقتصادی در پاسخ به سوال اینکه چرا پارلمان اروپا دراین شرایط دست به این کار زده است، گفت: هیچگاه اروپا تا این حد آلت دست آمریکا و صهیونیست‌ها نبوده است. رهبران کوتوله و ضعیف، ته‌مانده آبروی اروپا را به باد می‌دهند. آمریکا از یک طرف اروپا را روبه‌روی روسیه قرار داده است و از سوی دیگر، در غرب آسیا به عنوان شیپورچی از آنها استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبران غربی از بایدن و مکرون تا شولتز، ظاهرا درک درستی از واقعیت‌های موجود بین‌المللی ندارند و مدام در حال بحران‌آفرینی جهانی هستند، اظهار داشت: یکی از عوامل بی‌ثباتی در اروپا و وقوع جنگ اوکراین همین رهبران غربی هستند که از واقعیت‌ها فاصله گرفته‌اند و تصور می‌کنند جهان فعلی همان جهان تحت سیطره کامل غرب است.

به گفته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، آنها باید این واقعیت را بپذیرند که غرب دیگر بلوک بلامنازع در تحولات و ترتیبات سیاسی - امنیتی و اقتصادی جهان نیست. 

رضایی با بیان اینکه رهبران اروپایی با دنباله‌روی از آمریکا، در حال به خطر انداختن منافع خود و تهدید امنیت اروپا هستند، تصریح کرد: صدور قطعنامه علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که خط مقدم مقابله با ناامنی و تروریسم در منطقه بوده، چیزی جز قربانی کردن امنیت نیست. رهبران اروپایی اگر تصور می‌کنند می‌توانند با صدور قطعنامه، اعمال تحریم یا تروریستی خواندن سپاه، این نهاد مقتدر و امنیت‌آفرین را از معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی حذف کنند، اشتباه می‌کنند.

رضایی ادامه داد: آمریکا در ۴۰ سال اخیر این برنامه و تلاش را داشت اما شکست خورد و اکنون می‌بینیم سپاه در اوج قدرت و عزت ملی و بین‌المللی است.

وی با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها اگر در سیاست‌های ضد ایرانی اخیر خود تجدید نظر نکنند، حتما پشیمان می‌شوند، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری آنها روی تحولات داخلی ایران و ایجاد آشوب و اغتشاش شکست خورده و آنها باید از این شکست درس بگیرند‌. تحریم، ایجاد آشوب داخلی، تهدید به حمله نظامی و تصویرسازی از ایران به عنوان یک تهدید، راهبرد مداوم غرب در برابر ایران بوده که نه تنها نتیجه‌ای برای آنها نداشته، بلکه منجر به قدرتمند شدن ایران در همه ابعاد شده است.

این استاد دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه منشأ اصلی بحران‌های متعدد در اروپا رهبران آنها هستند، ابراز داشت: دولت‌های اروپایی باید در روابط خود با دیگر ملت‌های جهان که آنها را به جنگل تشبیه کرده‌اند، تجدید نظر کنند.

وی افزود: در رابطه با ایران نیز آنها چاره‌ای جز پذیرش ایران به عنوان یک بازیگر مستقل منطقه‌ای و بین‌المللی ندارند و این اقدامات بیشتر برای انتقام و ناشی از خشم غربی‌ها از شکست پروژه اخیر براندازی و فروپاشی داخلی بوده است. آن‌ها به زودی متوجه اشتباه خود خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز