خبرگزاری کار ایران

در دیدار با چاوش‌اوغلو مطرح شد؛

تاکید امیرعبداللهیان بر راه حل سیاسی جهت حل و فصل مشکلات بین سوریه و ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۱۰۷۴

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر راه حل سیاسی جهت حل و فصل مشکلات بین سوریه و ترکیه، همانگونه که تاکنون مورد خواست و تاکید ایران بوده تصریح و هرگونه اقدام از سوی دوطرف برای نیل به این وضعیت را مورد استقبال قرار داد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان که بنا به دعوت رسمی مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه صبح روز سه‌شنبه در راس هیاتی سیاسی به ترکیه سفر کرده است، در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف دوجانبه، مسائل منطقه و تحولات مهم بین‌المللی را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار داد.

امیرعبداللهیان، روابط دو کشور همسایه در ابعاد مختلف را با اهمیت خواند و با توجه به تبادل هیات‌های عالی‌رتبه بین دو کشور، بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های روابط در حوزه‌های مختلف به خصوص در چارچوب کمیسیون‌های مشترک همکاری و شورای عالی روابط دو کشور تاکید کرد.

وی در این دیدار ضرورت ارتقای همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مرتبط با منابع آبی‌ و حقابه ایران از ارس و همچنین استمرار تبادل نظر در بخش‌های ذیربط در زمینه موضوعات زیست محیطی و همکاری‌های استانی و فعال‌سازی هرچه بیشتر بازارچه‌های مرزی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

همکاری‌های فی‌مابین در موضوعات مهم منطقه از جمله قفقاز و به خصوص تحولات سوریه از دیگر موضوعات مورد تبادل نظر و رایزنی بین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه بود که در این زمینه امیرعبداللهیان با تاکید بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری آرامش و ثبات در منطقه و در بین کشورهای همسایه، بر راه حل سیاسی جهت حل و فصل مشکلات بین سوریه و ترکیه، همانگونه که تاکنون مورد خواست و تاکید ایران بوده تصریح و هرگونه اقدام از سوی دوطرف برای نیل به این وضعیت را مورد استقبال قرار داد.

مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با ارائه ارزیابی مثبت از روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف، بر ارتقای همکاری‌ها به ویژه با توجه به عزم مقامات عالیه دو کشور در این زمینه تاکید کرد.

وی تبادل هیات‌ها در سطوح عالی بین دو کشور را زمینه‌ساز ارتقای هرچه بیشتر همکاری‌ها دانست و درخصوص تحولات منطقه در حوزه‌های قفقاز و سوریه و همچنین همکاری‌های مشترک جمهوری اسلامی ایران و ترکیه در این زمینه‌ها به تشریح دیدگاه ترکیه پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز