خبرگزاری کار ایران

توضیحات کره جنوبی درباره اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره ایران

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۸۲۶

وزارت خارجه کره جنوبی تأکید کرد که اظهارات رئیس‌جمهور این کشور درباره «دشمنی ایران با امارات» ارتباطی به روابط بین‌المللی به خصوص روابط سئول و تهران ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری «یونهاب» کره جنوبی، وزارت خارجه این کشور امروز (سه‌شنبه ۱۷ ژانویه) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که اظهارات رئیس جمهور کره جنوبی برای تشویق سربازان این کشور در امارات مطرح شده است و ابراز امیدواری کرد که این اظهارات به صورت نادرست تفسیر نشود.

این گزارش افزوده که کره جنوبی دهه‌هاست که روابط بسیار خوبی با ایران دارد و در عزم کره جنوبی برای گسترش روابط با ایران خللی پیش نیامده است.

روز گذشته، «یون سوک یول»، رئیس جمهوری کره جنوبی، که در سفری رسمی به امارات سفر کرده در دیدار با نیروهای یگان ویژه کشورش در امارات گفت: «امارات کشور برادر ماست، یک کشور خارجی نیست».

بر اساس این گزارش، یون در حالی که لباس سربازی به تن کرده بود در دیدار با حدود ۱۵۰ سرباز کره جنوبی مستقر در امارات گفت: «امنیت کشور برادر، امنیت ماست، دشمن امارات، کشوری که بیش از همه تهدیدش می‌کند ایران است، دشمن ما هم کره شمالی است، شرایط ما بسیار مشابه یکدیگر است».

در واکنش به این اظهارات، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران تأکید کرد که این وزارتخانه در حال بررسی و پیگیری اظهارات دخالت آمیز رئیس جمهور کره جنوبی پیرامون روابط جمهوری اسلامی ایران و امارات متحده عربی بعنوان دو کشور همسایه و دوست است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز