خبرگزاری کار ایران

واکنش نخست‌وزیر انگلیس به اعدام علیرضا اکبری

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۷۰۱

نخست وزیر انگلیس در اظهاراتی مداخله جویانه به اجرای حکم اعدام معاون اسبق وزارت دفاع ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس با انتشار پیامی در توئیتر خود در واکنش به اجرای حکم اعدام علیرضا اکبری، نوشت که از اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی-انگلیسی متحیر شده است.

وی بدون هیچ‌گونه اشاره‌ای به دلایل محکومیت اکبری و نقش انگلیس در این رابطه مدعی شد که این حکم بدون احترام به حقوق بشر مردم ایران انجام شده است.

طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه علیرضا اکبری به افساد فی‌الارض و اقدام گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق جاسوسی برای دستگاه اطلاعاتی دولت انگلیس در ازای دریافت دستمزد به مبالغ ۱.۸۰۵.۰۰۰ یورو، ۲۶۵.۰۰۰ پوند انگلیس و ۵۰.۰۰۰ دلار آمریکا به مجازات اعدام محکوم و این حکم اجرا شد.

براساس دادنامه صادره، اقدامات محکوم در سال‌های گذشته علیه امنیت ملی کشور، جاسوسی به نفع کشور انگلیس، ارتباطات با سرویس جاسوسی MI6 و تعداد ملاقات‌های وسیع با افسران اطلاعاتی دشمن در کشورهای مختلف و مدت طولانی جاسوسی، مصداق جنایت گسترده علیه امنیت داخلی و خارجی کشور است، به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور در حد وسیع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز