خبرگزاری کار ایران

حزب‌الله لبنان اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو را محکوم کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۲۳۲

حزب الله لبنان در واکنش به اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو، آن را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو علیه رهبر ایران، از تمام آزادی‌خواهان جهان خواست تا این اقدام را محکوم کنند.

حزب الله لبنان همچنین در این بیانیه از دولت فرانسه درخواست کرد که عاملان این اقدام را مجازات کند.

در ادامه این این بیانیه آمده است که دولت فرانسه باید نزاع سیاسی خود با ایران را از اجازه دادن به مجلاتی چون شارلی ابدو برای توهین به مقدسات مسلمانان جدا کند.

مجله شارلی ابدو فرانسه اخیرا در اقدامی توهین آمیز کاریکاتور‌هایی را در توهین به رهبر ایران منتشر کرده است. دستگاه دیپلماسی و دیگر مقام‌های ایران به شدت به این موضوع واکنش نشان دادند. 

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در حساب کاربری خود در توییتر نیز در این باره نوشت: اقدام توهین‌آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ای فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و موثر نخواهد بود.

وزیر امور خارجه افزود: به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد. آن‌ها قطعا مسیر اشتباهی را انتخاب کرده اند. پیشتر این نشریه را در فهرست تحریمها قرار دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز