خبرگزاری کار ایران

خضریان اعلام کرد:

رسیدگی به اموال نامشروع با حضور دادستان کل کشور در کمیسیون اصل نود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۸۰۹۱

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به حضور دادستان کل کشور در جلسه امروز این کمیسیون تاکید کرد: باید طی یک ماه آینده مصادیق ذیل قانون اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی ضمن اعلام به دادستانی کل کشور، به کمیسیون اصل نود نیز ارسال شود. مردم انتظار برخورد با کسانی را دارند که اموال نامشروع بدست آوردند.

به گزارش ایلنا، علی خضریان در توضیح نشست امروز کمیسیون اصل نود مجلس با حضور دادستان کل کشور، گفت: جلسه عصر امروز با حضور مسئولان و معاونین سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و فراجا در خصوص ماده ۱۷ قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی، پیرامون رسیدگی به اموال نامشروع اشخاص مشمول این قانون برگزار شد. 

وی ادامه داد: بر اساس سوالی که یکی از نمایندگان در صحن علنی از وزیر دادگستری مطرح کرد، رئیس مجلس به کمیسیون اصل نود ماموریت داد که در راستای اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی و مسائل ذیل آن جلساتی را تشکیل دهند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اشکالاتی در اجرای قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی وجود دارد، اظهار داشت: دستگاه‌های ذیل ماده ۱۷ مکلف شدند تا دو هفته آینده گزارشی در خصوص اجرای این قانون به کمیسیون ارائه کنند. همچنین باید طی یک ماه آینده مصادیق ذیل این قانون هم ضمن اعلام به دادستانی کل کشور، به کمیسیون اصل نود نیز ارسال شود. مردم انتظار برخورد با کسانی را دارند که اموال نامشروع بدست آوردند، کسانی که قبل یا بعد از پیروزی انقلاب اموال نامشروعی را به دست آوردند، نمی‌توانند از نگاه تیزبین حاکمیت و قوه قضاییه فرار کنند.

خضریان با بیان اینکه دستگاه قضایی نیز باید این موارد را بعد از رفع مشکلات با جدیت رسیدگی و به جامعه اعلام کند، تصریح کرد: مواردی که مورد ظن افراد است ضمن رسیدگی اگر نامشروع تشخیص داده شد، باید به بیت المال برگردانده و اگر نامشروع تشخیص داده نشد، اعلام برائت شود.

وی با استناد به ماده ۱۷ قانون الحاق موادی به قانون نحوه اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی خاطرنشان کرد: بر این اساس دادستان‌های عمومی و انقلاب، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، مرکز اطلاعات مالی موضوع ماده هفت مکرر قانون مبارزه با پولشویی مصوب ۱۳۸۶/۱۱/۲ با اصلاحات و الحاقات بعدی، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی مکلفند اطلاعات و مستندات راجع به اموال افراد مشمول این بخش را که ظن به عدم مشروعیت آنها دارند به دادستان کل کشور اعلام کنند لذا هر یک از شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند اطلاعات خود درخصوص اموال نامشروع اشخاص مشمول این بخش را به دادستان کل کشور اعلام کنند. دادستان کل نیز طبق قانون مکلف است طرق قابل دسترسی را برای اعلام گزارش­های مردمی ایجاد و اعلام نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز