خبرگزاری کار ایران

قالیباف در پاسخ به تذکر میرتاج‌الدینی:

با دولت توافق شد در دی‌ماه برنامه هفتم را به همراه بودجه و لایحه چند دوازدهم ارائه کند/ تعامل به معنای پا گذاشتن روی قانون نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۴۰۰

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم تبریز: برنامه ششم توسعه قبلاً یکسال تمدید شده و نظر بر تمدید دوم آن برای هفتمین سال نیست لذا نمی‌توانیم خلاف آئین‌نامه عمل کنیم و خواهش می‌کنم افراد نظرات شخصی خود را در مصاحبه‌ها به‌عنوان نظرات مجلس بیان نکنند.

به گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی امروز و در پاسخ به تذکر نماینده مردم تبریز، گفت: ما نمی‌توانیم مجلس را سلیقه‌ای اداره کنیم و تعامل نیز به معنای پا گذاشتن بر روی قانون نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دقیقاً در ماده ۱۸۰ آئین‌نامه داخلی مجلس مشخص کرده که چگونه مسیر بررسی و تصویب برنامه‌های توسعه طی شود. همچنین مگر ما می‌توانیم بودجه‌ای تصویب کنیم که قانون برنامه توسعه نداشته باشد به‌عنوان مثال مبنای اینکه بخواهیم دو سوم را تشخیص دهیم چه خواهد بود. در ماده ۱۸۴ آئین‌نامه نیز گفته شده اگر لایحه بودجه بعد از ۱۵ آذر به مجلس تقدیم شد، باید لایحه سه دوازدهم نیز ضمیمه آن باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در این میان باید یادآور شد امسال ماده ۱۸۲ قانون آیین‌نامه داخلی تغییر نکرد لذا جداول و بودجه باید با هم ارائه شود در حالی که جداول و بودجه سال ۱۴۰۲ با یکدیگر ارائه نشد زیرا مصوبه مجلس در شورای نگهبان تأیید نشد.

قالیباف افزود: مسئله تمدید برنامه ششم توسعه را دنبال کردیم اما اجازه تمدید برنامه نداریم و در این خصوص توضیحات لازم ارائه شده است لذا با دولت توافق شد به سرعت در دی ماه برنامه هفتم را تقدیم مجلس کند و با توجه به اینکه از ۱۵ آذر گذشته، حتماً لایحه بودجه به اضافه چند دوازدهم ارائه شود که این موضوع در روال گذشته نیز بوده است.

وی اضافه کرد: ما نیز با سرعت ابتدا برنامه را رسیدگی کرده و سپس براساس ماده ۱۸۴اگر فرصت بررسی لایحه بودجه وجود نداشت، با توجه به این که لایحه چند دوازدهم را هم داریم در این خصوص تصمیم می‌گیریم و سپس لایحه بودجه ۱۴۰۲ را بعد از عید تکمیل می کنیم. لذا مجموع مواد ۱۸۰ تا ۱۸۴ تکلیف قانون برنامه و قانون بودجه را مشخص کرده است.

رئیس قوه مقننه با بیان این که نمی‌توانیم خلاف آئین نامه عمل کنیم، از این رو خواهش می‌کنم افراد نظرات شخصی خود را در مصاحبه‌ها به‌عنوان نظرات مجلس بیان نکنند تأکید کرد: برنامه ششم توسعه قبلا یکسال تمدید شده و نظر بر تمدید دوم آن برای هفتمین سال نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز